• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هشدار احزاب سیاسی: اگر حکومت به خواست های ما بی اعتنایی کند مانع انتخابات میشویم

هشدار احزاب سیاسی: اگر حکومت به خواست های ما بی اعتنایی کند مانع انتخابات میشویم

احزاب سیاسی در واکنش به رد خواست های شان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات هشدار می دهند که اگر با بی اعتنایی در برابر آنان برخورد شود، احزاب سیاسی مانع برگزاری انتخابات پیشرو خواهند شد.

کمیته مشترک سیاسی احزاب می گوید که هیچ حزبی انتخابات را تحریم نخواهد کرد اما با گزینه های متفاوت مانع تقلب در این روند خواهند شد.

همایون جریر، عضو کمیته مشترک سیاسی احزاب گفت: “ما نمیخواهیم مانع برگزاری انتخابات شویم الی اینکه بی اعتنایی دولت و کمسیون انتخابات احزاب را مجبور بکند.”

احزاب سیاسی با کمیسیون مستقل انتخابات و حکومت زیاد رایزنی کردند اما هیچ یک از خواسته های آنان پذیرفته نشد. از همین رو مذاکره احزاب با کمیسیون و حکومت پایان یافته است.

حمدالله همدرد معاون کمیته سیاسی حزب عدالت تصریح کرد: “احزاب سیاسی مجبور خواهند شد که انتخاباتی را که پر از فساد و تقلب باشد را تحریم خواهند کرد.”

کمیسیون مستقل انتخابات هرچند که به خواست احزاب سیاسی تمکین نکرد، اما می گوید که فرصت نظارت جدی تر را از روند انتخابات به احزاب خواهد داد.

عزیز ابراهیمی معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افزود: “کمیسیون مستقل انتخابات متعهد است که زمینه بیشتر نظارت را برای تمام شرکای انتخاباتی خود به ویژه نهادهای ناظر انتخاباتی، اعضای احزاب سیاسی مسائد بسازد. این دفتر سیاسی نخواهد بود.”

برخی احزاب سیاسی می گویند که کمیسیون مستقل انتخابات از مجموع خواست های احزاب، روی ایجاد یک اتاق مشترک برای احزاب سیاسی در داخل کمیسیون توافق کرده تا روند نظارت احزاب از انتخابات بیشتر شود اما کمیسیون این موضوع را رد می کند.

  پربازدید ترین