• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت امور خارجۀ ازبکستان دیدار نماینده گان سیاسی طالبان با مقام های ازبکستانی را تایید کرد

وزارت امور خارجۀ ازبکستان دیدار نماینده گان سیاسی طالبان با مقام های ازبکستانی را تایید کرد

نماینده‌‌گان سیاسی گروه طالبان در دفتر قطر به تازه‌گی با مقام‌های وزارت امور خارجۀ ازبکستان دیدار کرده‌اند.

وزارت امور خارجۀ ازبکستان این خبر را تایید کرده‌ و گفته‌ که نماینده‌گان سیاسی گروه طالبان به تاریخ 7 آگست سال روان وارد آن کشور گردیده و تا 10 آگست در شهر تاشکند اقامت داشتند.

وزارت خارجۀ ازبکستان درخبرنامه‌یی گفته‌است که مقام‌های آن وزارت با نماینده‌گان سیاسی طالبان در مورد روند صلح افغانستان صحبت کرده‌است.

به اساس خبرنامه، شیر عباس ستانکزی، مسؤول فعلی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر و معین اسبق وزارت خارجۀ آن گروه در دوران حاکمیت شان در افغانستان، رهبری هیئت را بر عهده داشته‌است.

وزارت خارجۀ ازبکستان جزئیات بیش‌تر در این مورد فاش نساخته‌است.

گفتنی‌ست تا هنوز معلوم نیست که تعداد نماینده‌گان سیاسی گروه طالبان در این دیدار، چند نفر بوده و این هم در خبرنامه گفته نشده که آیا شخصا وزیر خارجۀ ازبکستان با نماینده‌گان طالبان دیدار کرده یا خیر.

این درحالی‌ست که در این اواخر تلاش‌های دولت افغانستان به‌خاطر رسیدن به صلح و محو خشونت در کشور با متحدان سیاسی‌ و کشورهای همسایه‌اش افزایش یافته‌است.

به عنوان مثال، ازبکستان در همسایه‌گی شمالی افغانستان از جمله کشورهای است که به تازه‌گی از خود به‌خاطر موفق شدن گفت‌وگوهای صلح در این کشور، آماده‌گی نشان داده‌است.

در گذشته، ازبکستان یک نشست بزرگ را در شهر تاشکند در پیوند به آمدن صلح در افغانستان برگزار کرد که در آن در مورد چه‌گونی مذاکرات با طالبان بحث‌های مفصل صورت گرفت.

  پربازدید ترین