• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیوستن دو دختر به خانواده های شان پس از 21 سال

پیوستن دو دختر به خانواده های شان پس از 21 سال

یک خانواده پس از بیست و یک سال دو دخترش گم شدۀ شان را پیدا کرده است.

مادر یکی از این دختران می گوید که تهمینه و زینت با هم دختر عمه و ماما استند و هنگامی که دو ساله بودند، در شهر مزار شریف دزدیده شدند و اکنون پس از بیست و یک سال پیدا شده اند.

زینت با پسر خانواده یی که از او نگهداری کرده بود، ازدواج کرده است و اکنون سه فرزند دارد.

زینت یکی از این دو دختر است که بیست و یک سال را در خانواده بیگانه پرورش یافت و با پسر این خانواده ازدواج کرده است.

می گوید هنگامی متوجه شد که فرزند این خانواده نیست که همسایه گان این خانواده او را با خبر ساختند و از آن روز هر دو دختر کوشیدند تا خانواده های اصلی شان را پیدا کنند.

زینت عزیزی گفت: «هرکسی را که می دیدم در باره گذشته برای آنان قصه می کردم که این مدت است که ما گم شده ایم و دنبال خانواده ما استیم ما فکر نمی کردیم که بتوانیم پیدای شان کنیم اما سرانجام قصه های ما نتیجه داد و امروز با خانواده ما استیم.»

تهمینه می گویند که اعضای آن خانواده را همچو اعضای خانواده اصلی دوست داشت اما در جست و جوی خانواده اصلی اش نیز بود.

تهمینه می گوید که این خانواده نادار و فقیر بودند و در یک روستایی در ولسوالی آقچه ولایت جوزجان زنده گی می کردند.

تهمینه نوابی گفت: «عید که می شد ما جای رفتن نداشتیم و خانه می نشستیم. هرکسی که خانه بستگان و پدر و مادر شان می رفتند، باز ما می گفتیم که کاش پدر و مادر خود را پیدا کنیم که ما هم دست کم یک شب را نزد |آنان سپری کنیم.»

تهمینه و زینت در این بیست و یک سال می پنداشتند که با هم خواهر استند.

فریبا و زبیده پس از بیست و یک سال و جست و جو و تلاش، به دختران شان رسیده اند.

فریبا نوابی مادر تهمینه نوابی گفت: «تلاش بسیار کردیم. تقریبا تابیست روز در روضه مبارک نشستیم و فرزندان گم شده دیگران پیدا شدند اما از ما نشد.»

زبیده عزیزی مادر زینت عزیزی گفت: «در کدام کبابی رفته اند و قصه کردند که گم شده اند در آنجا زنان دهقان های ما بودند، برای شان گفتند که که ما را بیست و یک سال پیش از روضه مبارک گم شدیم و ما را دزدی کردند آن زن دهقان ما از جای خود بلند شده است و گفته است دو نواسه سردار را دزدی کرده اند. هم دختر و نیزا ز پسرش را آن زن گفته است که به یاری خدا مادر و پدرتان را پیدا می کنیم.»

مردی که با زینت عروسی کرده است کشاورزی میکرد و پس از درگذشت پدر و مادرش برای کار به شهر مزار شریف آمد.

کاظم شوهر زینت گفت: «این هردو دختر را کدام خانم گرفته بود مدتی نزد آن بود اما از فقر نگهداری نتوانسته است و به پدر و مادر من داده است و خودش به کدام کشور دیگری رفته است.»
 
سیاوش عزیزی برادر زینت گفت: «حالا هم اگر آن اشخاص را پیدا کنیم به چنگ قانون می سپاریم.»

این دو دختر پس از بیست و یک سال با خانواده های شان یک جا شدند، اما در این بیست و یک سال در خانواده متفاوتی پرورش و بزرگ شده اند و شاید زمان گیرد تا با خانواده های اصلی شان خو گیرند.

  پربازدید ترین