• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غنی تبانی کرد؛ تروریستان جان ده ها نوجوان و سرباز ملی را گرفت

غنی تبانی کرد؛ تروریستان جان ده ها نوجوان و سرباز ملی را گرفت

متاسفانه بار دیگر دست خون آشام وحشت گران فاشیست تکفیر در غرب کابل  بیش از 60 شهید و ده ها زخمی از دانشجویانی که برای آمادگی کانکور آمده بودند گرفت.

جواد امیری کار شناس مسائل سیاسی افغانستان به خبرگزاری افغان ایرکا نوشت: قتل عام تحصیل کردگان هزاره! به شکل سیستماتیک «از چهار راه دهمزنگ گرفته تا مرکزتبیان، مدارس دولتی غرب کابل مرکز آموزش موعود و‌‌ ده ها حمله به مراکز عبادی؛ تکایا، مساجد، و شاه راه ها و...»؛ دولت به چنین حملات غیر انسانی و جنایات ضد بشری در برابر طالبان و  تکفیریهای جنایتکار چه واکنشی مشخصی نشان داده است؟ و یا برای تا مین امنیت هزاره ها و شیعیان مظلوم که بیش از نیمی، از تلفات وارده از طرف داعش به غیر نظامیان در افغانستان را شامل می شود چه کار عملی انجام داده است؟

آیا این نشانه تساهل و تسامح دولت در برابر تروریستان می باشد یا نشانه تبانی و معامله های فاشیستی!؟چگونه قابل باور است که باربار این سریال ادامه دارد ولی بازهم به راحتی اینگونه حملامت بدون کدام واکنش صریح و جدی از طرف دولت ادامه پیدا می کند و دولت غنی با بی تفاوتی به یک محکومیت اکتفا نموده هیچ واکنش دیگری عملی نشان نمی دهد.

آیا دولت به حفظ جان مردم هزاره و شیعه احساس مسئولیت دارد؟! شیعیان امروز  اولین هدف داعش و گروه های تکفیری در افغانستان قراررگرفته است، دولت غنی اگر خودش را مسئول جان مردم هزاره مثل دیگر اقوام افغانستان می داند چرا اقدام عملی برای حفظ امنیت مردم هزاره و شیعه نمی کند.

 کوچی های خانه به دوش که بیشتر سال در آن طرف مرز دیورند زندگی می کنند و جز باج و خراجی که از دولت می گیرند در هیچ غم و شادی با دولت افغانستان مشارکت ندارند و فقط برای یاغی گری در سراسر افغانستان به آنها مجوز حمل صلاح بدون هیچ پیش شرطی داده می شوند!

اما مطیع ترین و مدنی ترین مردم افغانستان فقط به جرمی اینکه اینها بیش از دیگران طالب علمند!، حتی برای تصاحب چوکیهای قدرت هم  تشبث نمی کنند! اجازه حمل سلاح داده نمی شود که هیچ! از گروه های تکفیری گرفته تا سیاست مداران به ظاهر سیکولار و صاحب منصبان و مجریان امور دولتی اعم از وزیر وکیل و حتی یک پادوِ چلمچاق کن اداری هم از این موضوع رنج می برند! برای همین دولت کوچکترین تلاش برای بهبود وضعیت امنیت این مردم و نخبگان فرهنگی نکرده و نمی کند!

ذهن مردم افغانستان به این سمت متمایل می شوند که نکنه دولت افغانستان با گروه های تروریستی در نابودی سرکوب و کشتار مردم هزاره در تبانی و معامله فاشیستی قرار گرفته است؟

شاید بعضی افراد ادعای تبانی را در شرایط موجودِ نا امنی، که در سرتاسری افغانستان روزانه جان ده ها نیروی امنیتی و مردم افغانستان را می گیرد بی مورد، احساسی، غیر منصفانه و غیر مسئولانه و ناسنجیده تلقی کنند! اما؛
1_ برای دولت غنی نجات تروریستان داعش و طالب از زندانهای افغانستان گرفته تا نجات جان صدها داعشی در کمترین زمان ممکن در جوز جان از دست دشمنانش مهمتر از نجات جان سربازان ملی و نخبگان فرهنگی افغانستان است! علیرغم به عهده گرفتن تمامی حملات انتحاری از سوی داعش در غرب کابل از مساجت گرفته تا مراکز فرهنگی، عبادی و ملکی؛ حمایت بی دریغ دولت غنی و نجات داعش دلیل این مدعا است.

2_ حملات چند سال اخیر داعش و همفکرانش ثابت ساخت که هزاره ها و شیعیان غرب کابل هدف اول آنها در افغانستان محسوب می شود این خطر بزرگی برای مردم هزاره و شیعه است؛ با اینکه هم دولت و هم جامعه جهانی از این قضیه آگاهی دارند اما کوچکترین کاری برای حفاظت از جان این مردم نکرده است! حتی اجازه تشکلهای نظامی خود جوش این مردم را برای حفاظت از جانشان نداده است.

نجات جان صدها داعشی از مرگ در کمتر از جند ساعت و مخالفت از تشکلهای نظامی مردمی برای حفظ جانشان از سوی دیگر و بی تفاوتی آشکار دولت از کشته شدن هزاران فرهیخته هزاره و شیعه در سراسر افغانستان اخصا غرب کابل؛ آیا جز  تبانی بین تروریستان و دولت افغانستان برای نابودی نخبگان هزاره و شیعه به چیزی دیگه ی هم می شود فکر کرد؟!

بدون شک فاشیست برای به زنجیر کشیدن هر قوم یک برنامه روی دست دارد شاید نخبگان فرهنگی برادران تاجیک و ازبیک مورد حملات تروریستی هدفمند مثل هزاره ها قرار نگرفته باشند اما از قوم تاجیک ده ها نخبه سیاسی و نظامی شان که خطر جدی برای فاشیست محسوب می شد مورد ترور واقع شد امثال شهید مسعود، شهید ربانی، ژنرال داود داود و...، از هزاره ها نخبگان فرهنگی که خطر بالقوه محسوب می شوند در چهار راه دهمزنگ در یک حمله انتحاری بیش از 300 نفر جوان تحصیل کرده شهید و زخمی شدند و...، از قوم ازبیک دوستم علاوه بر ترور شخصیتی در یک حمله حساب شده تروریستی بیش از 50 محافظش را از دست داد اما خودش جان سالم به در برد!

بنابر این می شود اذعان کرد که دولت فاشیستی غنی برای به زنجیر کشیدن دیگر اقوام افغانستان با تبانی با تروریستان داعش و القاعده و طالبان مسئول همه ی خونریزیهای کابل  و دیگر نقاط افغانستان است اقوام مختلف با اتحاد صادقانه و همدردی در کنار هم می توانند این توطئه را خنثی کند.

  پربازدید ترین