• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

در افغانستان چه می گذرد؟

در افغانستان  چه می گذرد؟

در پی محکومیت حمله تروریستی به مرکز آموزشی مهدی موعود در کابل سید نور احمد مبارز مسئول هماهنگی هیئت های مذهبی مهاجرین افغانستانی ولایت قم ایران با صدور یادداشتی به عملکرد ضعیف مسئولان امنیتی و رهبران دولت واکنش نشان داد و خطاب به احزاب، گروهها و بزرگان سیاسی اظهار داشت تا نسبت به جان و مال شهروندان بی تفاوت نباشند.

متن یادداشت به شرح ذیل می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم  
مردم چه می کنند؟ سران قبایل چه می کنند؟ رهبران احزاب و گروه ها چه در سر دارند؟ بزرگان سیاسی افغانستان، آیندۀ این کشور را چگونه می بینند؟
چرا اکثرا در قبال این همه ظلم و ویرانی در وطن خاموشند؟
مدعیان حقوق بشر کجایند ؟
یا مردم مظلوم افغانستان را جزئی بشر نمی دانند؟
مسلمانان خوابند که صدای مردم مسلمان افغانستان را نمی شنوند؟
یا مردم افغانستان را مسلمان نمی دانند؟

قال رسول اللّه صلى الله علیه و آله:  مَنْ اَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مَنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادىیا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛
هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همّت نورزد، از آنان نیست و هر کس فریادکمک خواهى کسى را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست. [کافى، ج 2، ص 164، ح 5]

چطور می‌توان باور کرد عده‌ای که چهره‌ اسلام عزیز را در جهان با خشونت معرفی کرده و بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند، و خود را موحّد و متعبّد معرفی کرده اند، خون صدها نفر از انسان‌های بی‌گناه، کودک و بزرگ، مرد و زن را با وحشیانه‌ترین وسایل وحشی‌گری به زمین بریزند و گردن حتی نوجوانان  و کودکان را با شمشیر قطع می کنند و خود شان را در مساجد و مکان های عمومی انتحارنموده  و آنها را با افتخار در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی در جهان نشان می دهند.
برای جهانیان و انسانهای با وجدان بیدار روشن است که این افراد با کمک مستقیم بعضی از کشورهای مزدور منطقه  و چراغ سبز سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر، این جنایات را انجام می‌دهند و به جای آن که امروز به داد مسلمانان مظلوم دنیا برسند، این چنین جنایاتی را در کشور مظلوم افغانستان  مرتکب می‌شوند.

اینجانب به عنوان یک طلبه کوچک از ملت بزرگ افغانستان از تمام علمای جهان اسلام و دانشگاهیان و فرهیختگان،بزرگان اقوام، حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع می‌خواهم که برای جلوگیری از این جنایات و آدم‌کشی‌ها که اعتبار مسلمانان را در جهان مخدوش کرده است چاره‌ای فوری بیاندیشند و اختلافات جزئی و سیاسی را کنار گذاشته و فقط به فکر اسلام و قرآن و آبروی این دین حنیف و آسمانی باشند که اگر فردا این کار انجام شود دیر است و موجب پشیمانی است.
آی مسلمانان و آی آزاده خواهان جهان  به داد اسلام برسید و مسلمانان را بار دیگر در جهان عزّت و آبرو دهید که آورنده‌ قرآن کریم پیامبر رحمة للعالمین از شما انتظاری جز این ندارد که ان تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ.

  پربازدید ترین