• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنرال باجوه در مورد شهروندان کشته شدۀ پاکستانی در غزنی وضاحت داد

جنرال باجوه در مورد شهروندان کشته شدۀ پاکستانی در غزنی وضاحت داد

به دنبال نشر گزارش‌ها از کشته شدن شهروندان پاکستانی در جنگ نیروهای امنیتی افغانستان با گروه طالبان در غزنی، رییس ستاد ارتش پاکستان نیز می‌گوید که یک شمار از شهروندان آن کشور در غزنی کشته شده‌اند.

رییس ستاد ارتش پاکستان می‌گوید شهروندان آن کشور در حمایت از تروریستان در غزنی نجنگیدند، بل‌که آنان کارگرانی بودند که در شهر غزنی جهت کار آمدند بودند و کشته شدند.

آقای بجوا گفته‌است که پاکستان از فعالیت‌های تروریستی در افغانستان حمایت نکرده و نمی‌کند و افزوده که کشورش متعهد است تا از پروسۀ صلح و ثبات در کشور همسیایه‌اش حمایت کند.

رییس ستاد ارتش پاکستان در عین زمان ادعا کرده‌است که شماری از عناصر گروه طالبان پاکستانی در بخش‌های از افغانستان پنهان شده و علاوه کرده در هنگام زخمی و یا هم کشته شدن شان به پاکستان جهت تداوی انتقال داده می‌شوند.

این درحالی‌ست که مقام‌های امنیتی در ولایت غزنی گفتند که در جنگ چندین روزه در این ولایت، یک شمار زیاد از شهروندان پاکستانی دخیل بوده‌اند.

فرمان‌ده امنیه ولایت غزنی هم‌چنان علاوه کرد که در هنگام جمع‌آوری جسدهای تروریستان، ده‌ها جسد شهروندان پاکستانی را دریافت کرده که در بیمارستان‌های آن ولایت، حضور دارند.

روز گذشته، محمد اشرف غنی، رییس جمهور به ولایت غزنی سفر کرده و در عین زمان که از دخیل بودن شهروندان پاکستانی در جنگ آن ولایت انتقاد کرد، از مقام‌های پاکستانی خواست تا در این مورد وضاحت دهد.

  پربازدید ترین