• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اشتباهات لفظی نخست وزیر جدید پاکستان در مراسم تحلیف سوژه شد

اشتباهات لفظی نخست وزیر جدید پاکستان در مراسم تحلیف سوژه شد

عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان در جریان مراسم تحلیف‌اش حتی با کمک قاضی نتوانست بعضی از کلمات را به شکل درست بیان کند.

عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان و رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان در جریان مراسم تحلیف وی در اسلام آباد، سوگند یاد نموده و رسماً به عنوان نخست وزیر پاکستان معرفی شد.

شماری از رسانه‌های پاکستانی و خارجی با نشر ویدیوی بخشی از این مراسم، به اشتباهات لفظی عمران خان در خوانش متن سوگند، اشاره نموده اند.

نخست وزیر جدید پاکستان در در این مراسم کلمات "خاتم النبیین" و "قیامت" را بدرستی خوانده نتوانسته است.

شماری از کاربران انترنت نیز با ذکر اینکه وی حتی نمی‌تواند به تعقیب قاضی کلمات را تکرار نماید، او را به تمسخر گرفته اند.

دیروز (شنبه، 18 اگست) نمایندگان پارلمان پاکستان عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف را با 176 رای به عنوان نخست وزیر پاکستان برگزیدند.

گفتنی است، حزب تحریک انصاف در انتخابات پارلمانی اخیر پاکستان که بتاریخ 25جولای سال روان برگزار شد، توانست 115کرسی از مجموع 272کرسی را کسب نماید.

عمران خان، پس از برنده‌شدن حزب‌اش در انتخابات پارلمانی پاکستان وعده سپرده بود که روابط کشورش با افغانستان را بهبود می‌بخشد.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان گفته بود: افغانستان تنها کشوری‌ است که بیشتر از همه در کار مبارزه با تروریزم صدمه دیده است؛ ما خواهان روابط بهتر با افغانستان استیم و به تلاش‌های خود برای برقراری صلح در این کشور، ادامه می‌دهیم.

  پربازدید ترین