• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امریکا در تازه ترین باج خواهی، 100 ملیون دالر از ریاض به بهانه مبارزه با داعش دریافت کرد

امریکا در تازه ترین باج خواهی، 100 ملیون دالر از ریاض به بهانه مبارزه با داعش دریافت کرد

به نقل از واس، حکومت سعودی اعلام کرد که 100 ملیون دالر کمک به‌عنوان اشتراک در ایتلاف امریکایی جهت برقراری ثبات در مناطقی در شمال شرقی سوریه، که از اشغال داعش آزاده شده است، تقدیم می‌کند.

رژیم سعودی اعلام کرد که این مبلغ بزرگ‌ترین اشتراک در مناطق آزادشده از اشغال داعش در سوریه است و در راستای وعده‌ای است که عادل الجبیر وزیر خارجه این کشور در 12 ژوئیه آن را در بروکسل مطرح کرده بود.

ریاض گفته است این مبلغ اهدایی برای بازسازی مجتمع‌ها در مناطقی مانند الرقه و حمایت از بازسازی شهرک‌های ویران‌شده و خدمات صحّی، زراعت، برق و آب، آموزش و حمل و نقل اختصاص خواهد یافت.

این در حالی است که رژیم سعودی از ابتدای شروع ناآرامی‌ها و جنگ خونین در سوریه، از مهم‌ترین حامیان مالی گروه‌های تروریستی خاصتاً داعش و جبهه النصره در این کشور بوده است.

از سوی دیگر پرداخت 100 ملیون دالر دیگر از سوی سعودی به امریکا به بهانه مبارزه با داعش در حالی است که پیشتر دونالد ترمپ به صراحت از دوشیدن رژیم‌های عربی سخن گفته بود و در ادامه به این رژیم‌ها گفته بود اگر می‌خواهند حضور نظامی امریکا در منطقه ادامه داشته باشد، باید مصارف اش را بپردازند که عقد قراردادهای هنگفت تسلیحاتی و فروش صدها ملیارد سلاح و جنگ افزار در این راستا قرار دارد.

  پربازدید ترین