• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عطامحمد نور و حکمتیار : در صورت عدم اصلاحات انتخاباتی مانع برگزاری انتخابات خواهیم شد

عطامحمد نور و حکمتیار : در صورت عدم اصلاحات انتخاباتی مانع برگزاری انتخابات خواهیم شد

رییس اجرایی جمعیت اسلامی و هم‌چنین رهبر حزب اسلامی افغانستان، به حکومت هشدار داده‌اند که اگر برای برگزاری انتخابات شفاف تلاش نکند، این انتخابات از سوی احزاب سیاسی تحریم خواهد شد.

عطامحمد نور که صبح امروز سه‌شنبه(30 اسد) در مراسم نماز عید قربان در شهر مزارشریف سخن می‌گفت، تأکید کرد که حکومت باید خواست‌های احزاب سیاسی در مورد برگزاری انتخابات را جدی بگیرید و برای برگزاری انتخابات به گونه شفاف تلاش کند.

وی گفت: «آخرین بار برای همه دوستان که سردمدار حکومت استند، ابلاغ می‌کنم که حرف مرا به مسخره نگیرید، حرف مرا ساده نگیرید، همچنان که گفتیم و کردیم حالا هم می‌گوئیم که در سراسر افغانستان یا در اکثریت مناطق کشور شما اگر اصلاحات نیاورید و طرح احزاب سیاسی را مبنی بر تغییر نظام انتخابات یا حداقل نحوه رأی‌دهی که به شکل بایومتریک است، اگر در این تغییر نیاورید و اصلاحات نیاورید، انتخابات‌تان‌ را ما تحریم می‌کنیم».

آقای نور تصریح کرد که اگر حکومت وحدت ملی نتواند اصلاحات لازم را به میان آورد، باید استعفا بدهند تا یک حکومت موقت شکل بگیرد و اصلاحاتی را که مردم و احزاب می‌خواهند، به وجود آورد.

از سویی هم، گلبدین حکمتیار در پیامی عیدی‌اش بر شفافیت در انتخابات تاکید کرده و از رییس‌جمهور غنی خواسته که در فرمانی، سیستم انتخاباتی را هرچه زودتر تغییر دهد.

گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی هشدار داده است که اگر انتخابات پارلمانی به شیوه گذشته برگزار شود به هر قیمتی که شده از برگزاری آن جلوگیری می‌کند.

در حالی که حزب اسلامی در این اواخر امتیازاتی از دولت افغانستان دریافت کرده؛ اما رهبر این حزب هشدار داده که اجازه برگزاری انتخابات پارلمانی به شیوه پیشین را نخواهد داد.

وی افزوده است: اجازه تکرار انتخابات به شیوه گذشته را نمی‌دهیم و به هر قیمتی شده مانع برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور خواهیم شد.

  پربازدید ترین