• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آنچه باید درباره کاروان ورزشی کشور به جاکارتا بدانید

کاروان بیشتر از یکصد نفری ورزشکاران و هیات ورزشی کشور که جهت اشتراک در مسابقات آسیایی به اندونیزیا رفته اند تا حال یک مدال برنز به نام کشور درج کرده اند.
باید از رهبری تربیت بدنی و المپیک کشور پس از برگشت پرسیده شود که چرا با این گونه تدابیر و مصارف زیاد و تدویر کمپ های تمرینی، تیمها این قدر ضعف داشتند. مصارف چقدر بود و تکت رفت و برگشت فردی به اندونیزیا چند بوده است؟
چرا تعداد هیات زیاد است و چرا نماینده های از تیم های ملی رسمی را برای مسابقات نبردند؟

علی اصغر از جوانان توانای واتر پولوی کشور است که متاسفانه بخاطر منفعت های شخصی بنام شنا برده شده بود. اول اینکه چرا چنین رفتن را وی پذیرفت و دوم اینکه چرا دولت بخش ورزش را درست بازرسی نمیکند و سوم هم وی میتوانست بگوید که من عضو تیم ملی شنا نیستم و برای وقت گذرانی نمیخواهم نام شنای کشورم را بد کنم. از وی باید در واتر پولو که رشته ی تمرینی اش است و قوی میدرخشد استفاده گردد. اینطور در دیگر تیم ها نیز مطمیناً مشکلات بوده است.

ما از قبل اعلان کردیم که شنای کشور در این مسابقات نماینده رسمی ندارد و این موضوع را به المپیک آسیا و جهان و شنای آسیا و جهان فرستادیم و المپیک کشور را نیز در جریان قرار دادیم. گوش شنوا و مسوولیت پذیری در مدیریت ورزش کشور موجود نیست.

من حاضرم در مناظره که اگر رسانه های ملی بگونه ی زنده در این مورد با حضور رییس تربیت بدنی و رهبری کمیته المپیک تدویر کنند، اشتراک کنم. اگر جواب دارند به میدان بحث بیایند.

  پربازدید ترین