• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: هیلکوپترهای ناشناس داعش را در افغانستان تجهیز می کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: هیلکوپترهای ناشناس داعش را در افغانستان تجهیز می کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تازه ترین اظهارات‌اش گفته است که هیلکوپترهای ناشناس گروه تروریتسی داعش و سایر تروریست ها را در افغانستان تجهیز می‌کند.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حالی صورت گرفته است که بارها مقامات محلی در نقاط آسیب دیده افغانستان اعلام کرده اند که گروه های تروریستی از جمله داعش توسط هیلکوپترهای ناشناس تجهیز می شوند.
 
حدود یک هفته قبل سه هلیکوپتر ناشناس در ولسوالی کوهستانات سرپل نشست کرده و به طالبان جنگ‌افزار و مهمات توزیع کرده‌اند.
 
لکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه مقیم کابل، در23 دلو 1396 نیز گفته بود که متاسفانه نه اداره کابل و نه شرکای غربی قادر به ارایه اطلاعات دقیق و معتبر از منشاء و اهداف هلیکوپتر های ناشناسی که در سراسر افغانستان پرواز می کنند و احتمالا در حمل و نقل و تجهیز هراس افگنان دخیل هستند، نداده اند.
 
در همین حال " ماریا زاخاروا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به ثبت پروازهایی بر فراز افغانستان گفته است که هلیکوپترهای ناشناس برای داعش و دیگر تروریست‌ها در افغانستان سلاح برده‌اند.
 
پیش از این اطلاعاتی منتشر شده بود که نشان می‌داد واشنگتن به دنبال انتقال گسترده نیروهای گروه تروریستی داعش به افغانستان است، پس از این انتقال، عملیات تروریستی داعش در افغانستان رو به گسترش بوده است.

  پربازدید ترین