• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پدافند هوایی سوریه به حال آماده باش کامل درآمد

پدافند هوایی سوریه به حال آماده باش کامل درآمد

منابع نظامی اعلام کردند نیروی هوایی و پدافند هوایی سوریه در سایه تشدید تهدیدهای غربی شامل آمریکا ، فرانسه و انگلیس مبنی بر حمله موشکی به این کشور به حالت آماده باش کامل درآمده است.

این منابع گفتند فرماندهی نظامی سوریه به همه یگان های موشکی دستور داده است تا در حالت آماده باش کامل قرار بگیرند و آخرین اموزش های ارائه شده برای این یگان ها این است که با هرگونه اقدام خصمانه دشمنان به طور جدی و قاطع و مستقیم مقابله کنند بدون این که منتظر هیچ دستوری باشند

در بحبوحه احتمال حمله نظامی آمریکا علیه مواضع ارتش سوریه، وزارت دفاع روسیه نیز از اعزام دو کشتی جنگی به دریای مدیترانه و برای تقویت مواضع نظامی خود خبر داد.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که دو ناوچه به نام‌های «آدمیرال گریگورویچ» و «آدمیرال اسن» متعلق به ناوگان دریای سیاه این کشور اینک عازم مدیترانه شده‌اند تا مواضع روسیه در منطقه تقویت شود.

وزارت دفاع روسیه، آمریکا، انگلیس و فرانسه را به زمینه سازی برای حمله علیه سوریه و با بهانه استفاده نیروهای دولتی این کشور از سلاح شیمیایی متهم کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این زمینه گفته است که تروریست‌ها در شهر ادلب قصد دارند با انجام حمله‌های شیمیایی علیه شهروندان، دولت سوریه را مسبب این حادثه برشمرده  و آنگاه بهانه را برای حمله آمریکا و متحدانش علیه ارتش سوریه مهیا کنند.

مقام‌های آمریکایی که معمولاً هنگام پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها ادعاهای احتمال حمله شیمیایی را مطرح می‌کنند به مقام‌های  روسیه گفته‌اند در صورت استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی برای باز پسگیری یکی از آخرین مناطق تحت کنترل شورشیان از سلاح‌های شیمیایی، (واشنگتن) آماده انجام یک حمله نظامی قوی علیه سوریه خواهد بود.

  پربازدید ترین