• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حزب اسلامی: خلیلزاد برای افغانستان مناسب است

حزب اسلامی: خلیلزاد برای افغانستان مناسب است

حزب اسلامی به رهبری انجینر گلبدین حکمتیار، از تعیین زلمی خلیلزاد به صفت نماینده ویژه امریکا برای افغانستان استقبال نموده است.
خبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعاتی حزب اسلامی به تاریخ 8 سنبله به پژواک مواصلت ورزید، نگاشته است، آنها از طریق رسانه ها مطلع شده که زلمی خلیلزاد منحیث نماینده خاص امریکا برای افغانستان گماشته شده است.

منبع می نگارد که زلمی خلیلزاد امریکایی افغانی الاصل است و به صفت سفیر امریکا در افغانستان اجرای وظیفه نموده، نه تنها از بحران جاری افغانستان آگاهی کامل دارد، بلکه به سطح منطقه و جهان دیپلومات برجسته و مجرب شناخته شده است.

منبع علاوه می کند: ((امید می بریم که نامبرده با درنظرداشت به خواست های افغان ها، افزون بر تامین صلح، ثبات و امنیت دایمی در افغانستان، در عرصه انتخابات شفاف، عادلانه و سرتاسری تلاش های خسته گی ناپذیر انجام خواهد داد.))

در خبرنامه درج است که حزب اسلامی افغانستان، تقرر زلمی خلیل زاد توسط ایالات متحده امریکا منحیث نماینده خاص آن کشور برای افغانستان را نسبت به هر تبعه دیگر امریکایی را اقدام مثبت و بجا می داند، بیشتر می افزاید که نامبرده نسبت به هر کس دیگر در مورد زبان های رسمی، فرهنگ و سیاست افغانستان خوبتر بلدیت دارد.

حزب جهادی مذکور، پیروزی در ماموریت جدید را برای زلمی خلیلزاد آرزو کرده است.

شایان ذکراست که چند روز پیش، رسانه های امریکایی، از تعیین زلمی خلیلزاد منحیث نماینده خاص امریکا برای افغانستان خبر داده بود، اما قصر سفید تاکنون در مورد طور رسمی ابراز نظر نکرده است.

  پربازدید ترین