• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

داوم حملات کاخ سفید به نهادهای بین المللی و نادیده گرفتن جنایات آمریکایی ها در افغانستان

داوم حملات کاخ سفید به نهادهای بین المللی و نادیده گرفتن جنایات آمریکایی ها در افغانستان

مشاور امنیت ملی ترامپ در واکنش به مدعی العموم دادگاه کیفری بین المللی درباره جنایات آمریکایی ها در افغانستان همسو با نادیده گرفتن این دولت به نهادهای بین المللی گفت: با این دادگاه همکاری نمی کنیم.

جان بولتون روز دوشنبه در سخنرانی خود در انجمن فدرالیسم در واشنگتن به دادگاه کیفری بین المللی هشدار داد آمریکا در صورت تلاش برای متهم کردن هر آمریکایی به اقدامات خود در افغانستان، پاسخ خواهد داد.

وی افزود: ایالات متحده از هر گونه وسیله ای برای حفاظت از شهروندان و متحدان خود از دادخواست های ناعادلانه توسط دادگاه غیرقانونی استفاده خواهد کرد.

فاتو بنسودا مدعی العموم دادگاه کیفری بین المللی پیش از این در نشست شورای امنیت که درباره افغانستان تشکیل شده بود خواستار َآن شد تا این دادگاه به جنایات آمریکایی ها در افغانستان رسیدگی کند.

مشاور امنیت ملی ترامپ ادامه داد ما اجازه خواهیم داد که دادگاه کیفری بین المللی به تنهایی بمیرد با این همه، این دادگاه برای ما پیش از این مرده است.

بولتون اضافه کرد: می خواهم در شب یازدهم سپتامبر از جانب رئیس جمهوری آمریکا پیامی روشن و صریح بدهم. ما با این دادگاه همکاری نخواهیم کرد. هیچ کمکی در اختیار این دادگاه قرار نخواهیم داد و مسلما به آن ملحق نخواهیم شد.

وی مدعی شد: دادگاه کیفری بین المللی با توجه به نظام قضایی داخلی آمریکا که شهروندان خود را در عالی ترین سطح اخلاقی و قانونی مسئول می شمارد، غیر ضروری است.

مشاور امنیت ملی آمریکا که از تندروهای کاخ سفید است، اظهار کرد: نظامیان آمریکا باید با رعایت کامل قوانین جنگی عمل کنند و وقتی نقض قانون صورت گیرد آمریکا اقدام مناسب و به موقع را علیه متخلفان انجام خواهد داد.

بولتون که قوانین داخلی کشور خود را فراتر از نهادها و قوانین بین المللی می داند، افزود: ما کشوری دمکراتیک با مستحکم ترین سیستم تحقیقاتی، مسولیت پذیری و شفافیت در جهان هستیم. ما نیازی به دادگاه جرائم جنگی نداریم که به ما درباره وظایفمان بگوید یا تصمیمات ما را مورد تردید قرار دهد.

  پربازدید ترین