• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امام حسین(ع) را الگو و سرمشق زندگی مان قرار دهیم و زیر سلطه استکبار جهانی و کشورهای مرتجع همسو با آن نرویم

امام حسین(ع) را الگو و سرمشق زندگی مان قرار دهیم و زیر سلطه استکبار جهانی و کشورهای مرتجع همسو با آن نرویم

صبح روز چهارشنبه 14 سنبله 1397 جمعی از علماء، روحانیون و امامان مساجد و حسینیه ها با حضور در دفترمرکزی حزب رفاه ملی افغانستان با استاد جعفری دیدار و ملاقات نمودند، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سید ابوالحسن فصیحی ضمن معرفی آقایان خواهان ادامه کار و فعالیت شورای علماء حزب گردید و پس از آن چند تن دیگر از علماء با بیان رسالت علماء و روحانیون خواهان انسجام هماهنگی بیشتر صنف روحانیون گردید.

سپس آقای استاد جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان ضمن عرض خیر مقدم به علماء و روحانیون گفت: فرارسیدن ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر ماه نهضت حسینی بر شما عزیزان و تمام مردم دردمند افغانستان تسلیت باد، فلسفه ماه محرم این است که ما همواره حسینی باشیم و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اصحاب و یاران آن حضرت را الگو ، نمونه و سرمشق زندگی مان قرار دهیم.

استاد محمد حسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز سرزمین افغانستان و دیگر نقاط جهان مصداق بارز، کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا است؛ کفر جهانی کمر به نابودی مسلمین بسته است، فتنه و نفاق را که در بین صفوف مسلمین ایجاد گردیده همه برنامه ریزی شده از سوی استکبار جهانی و کشورهای مرتجع همسو با آن می باشد.

علماء و فضلاء و روحانیون باید مردم را به وحدت و برادری ، امر به معروف و نهی از منکر دعوت نمایند ، مردم را نسبت به سرنوشت شان آگاه سازند و در انتخابات که برگزار می شود همه مردم را تشویق و ترغیب نمایند که در پای صندوق های رای بروند و از حق قانونی و مدنی شان که همان انتخاب نمودن و انتخاب شدن است بهرمند شوند.

آقای استاد جعفری افزود : از انتخابات همه استقبال نمایم تنها گزینه موجود انتخابات است، جا دارد که از کمیسیون محترم انتخابات ودولت بخواهیم که در برگزاری انتخابات شفاف ، عادلانه و بدون تخطی و تخلف و تقلب عمل نمایند.

کمیسیون انتخابات امانتدار مردم افغانستان است به خاطر خدا و مردم عزت مند افغانستان سعی نمایند انتخابات 28 میزان را عادلانه ، شفاف و بدون تقلب برگزار نمایند.

آقای استاد جعفری رهبر حزب رفاه ملی افغانستان در بخش پایانی سخنانش گفت: از دولت وحدت ملی می خواهیم بیش از این نگذارند مردم افغانستان قربانی تروریست ها و مزدوران استکبار جهانی شوند ، مردم ما از جنگ خسته شدند و توان ادامه این همه قربانی دادن را ندارد ، دولت وحدت ملی افغانستان بیاید صادقانه تلاش نماید و در راستای ختم جنگ از خارجی ها بخواهند بیش از این با سرنوشت مردم افغانستان بازی نکنند و افغانستان را میدان جنگ های رقابتی شان نسازند.

همچنین ایشان یادآور شدند که امریکایی ها و خارجی ها کشور ما را ترک کنند؛ مردم افغانستان به حضور خارجی ها نیاز ندارد.

  پربازدید ترین