• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آمریکایی ها بعد از هفده سال هنوز بدون هیچ مشکلی افغانستان را غارت می کنند

آمریکایی ها بعد از هفده سال هنوز بدون هیچ مشکلی افغانستان را غارت می کنند

آمریکایی ها بدون هیچ مشکلی افغانستان را غارت می کنند و در این میان تمامی نوکران غربی خود را بنام افغان بر مسندهای قدرت در کشور منصوب کرده اند و ما هنوز همچنان ترویست هستیم!

هفده سال از فروریختن برج های دوقلو در نیویورک آمریکا گذشت اما تا هنوز عامل اصلی حمله بر مرکز تجارت جهانی معرفی نشده است. آیا آمریکا از پیدا کردن عوامل یا عامل اصلی حمله بر برج های دوقلو ناتوان بوده است یا مصلحت ها ایجاب می کند که مقصر اصلی معرفی نشود؟

چهار فروند هواپیما که از فرودگاه بین‌المللی دالس واشنگتن، فرودگاه بین‌المللی لوگان و فرودگاه بین‌المللی لیبرتی نیوآرک به مقصد فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس در پرواز بودند، دزدیده شدند و 19 هواپیماربا که تماما عرب و عضو سازمان «القاعده» بودند کنترل این هواپیماها را به دست گرفتند.
دو فروند به ساختمان‌های مرکز تجارت جهانی اصابت کرد، یک فروند با ساختمان پنتاگون برخورد کرد و هواپیمای چهارم که احتمال می‌رود به هدف تخریب ساختمان کاخ سفید هدایت می‌شده نیز در پنسیلوانیا سقوط کرد.
در نتیجه این حمله‌ها سه هزار تن کشته شدند که بیشتر تلفات این حوادث، غیرنظامیانی متعلق به 90 کشور جهان بودند.

اینکه چرا و چگونه این عملیات انجام شد، دلایل متعددی بیان شده است اما آنچه به واقعیت نزدیکتر است، این حمله ضربه سنگین بر اقتصاد جامعه اروپا بود تا آمریکا! و شواهدی (از جمله خروج قبل از انفجار تمامی صهیونیست ها از این مکان،) که نشان می داد احتمال دارد آمریکا عمدا این حمله را طراحی کرده است که هم از لحاظ اقتصادی جامعه اروپا را فلج کند و هم بهانه حمله به افغانستان را بدست آورد.

اما در رابطه به افغانستان؛ یازدهم سپتامبر2001 میلادی یادآور بهانه آمریکا در حمله به افغانستان است.
پس از این حملات، جورج بوش رییس جمهور وقت آمریکا تمامی تقصیرها را بر گردن القاعده انداخت و به بهانه تحویل ندادن اسامه بن لادن، فرمان حمله به افغانستان را در هفتم اکتبر 2001 با نام رسمی «عملیات بلندمدت آزادی» صادر کرد.
عملیات آزادی نه برای مردم افغانستان آزادی آورد و نه باعث امنیت در منطقه شد، بل بیشتر به هراس افکنی در افغانستان و منطقه دامن زد که یقینا این وضع به نفع آمریکایی ها تمام شد.

آمریکا با ایجاد و حمایت چندین گروه ترویستی از جمله طالبان و داعش سبب گردید که تمامی زیربناهای افغانستان نابود شود و مردم به یاس و ناامیدی نسبت به آینده برسند که در این روند یا کشته و زخمی می شوند و یا از کشور فرار می کنند و برخی دیگر آنقدر درگیر فساد و مشکلات اجتماعی خواهند شد که دیگر توان مبارزه و رویارویی با آمریکا را از دست بدهند و بی خیال از کنار تمامی دزدی ها و غارت های معادن غنی کشور عبور کنند و فقط بفکر زنده ماندن و پیدا کردن لقمه نانی برای اولاد خود باشند.

اینک همان زمان فرارسیده است و آمریکایی ها بدون هیچ مشکلی افغانستان را غارت می کنند و در این میان تمامی نوکران غربی خود را بنام افغان بر مسندهای قدرت در کشور منصوب کرده اند و دیگران را هم آنقدر آلوده به فساد مالی و اخلاقی کرده اند که هرچند آنان را تحقیر و توهین می کنند، صدایی از آنان بیرون نمی آید، انگار اصلا وجود خارجی ندارند.

این است عاقبت یک طرح آمریکایی که جهان را به بازی گرفت و افغانستان و مردم اش را به نابودی کشانید.

  پربازدید ترین