• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دبیر ستاد مرکزی اربعین در ایران: هیچ زائری بدون «ویزا» نمی تواند از مرزها خارج شود

دبیر ستاد مرکزی اربعین در ایران: هیچ زائری بدون «ویزا» نمی تواند از مرزها خارج شود

دبیر ستاد مرکزی اربعین ایران، گفت: هیچ زائری بدون داشتن گذرنامه و ویزا نمی‌تواند از مرزها خارج شود و در صورت بروز تخلف جرایم و مجازات‌های سنگینی از سوی عراق اعمال خواهد شد.

با فرا رسیدن ماه محرم بسیاری از عاشقان حسینی شور سفر به کربلا را نه تنها در دهه اول محرم، بلکه در پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی دارند و برای این سفر نورانی لحظه‌شماری می‌کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین ایران به لزوم ایجاد هماهنگی در اعزام زائران اربعین به عراق اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که در تفاهم‌نامه اربعین متذکر شده است، داشتن گذرنامه برای تمامی زائران است به طوری که تمامی زائران اربعین حسینی باید گذرنامه و ویزای عراق داشته باشند و علاوه بر این، گذرنامه زائران حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیچ زائری بدون داشتن گذرنامه و ویزا نمی‌تواند از مرزها خارج شود، گفت: در صورتی که تخلفی صورت گیرد، دولت عراق جرایم سنگین و مجازات‌های سختی را در نظر گرفته است، بنابراین به زائران توصیه می‌کنیم که به این قوانین احترام بگذارند تا مشکلی در پیاده‌روی اربعین ایجاد نشود.

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت داخله ایران با اشاره به اینکه طرف عراقی باید همکاری لازم را با پلیس گذرنامه و مرزبانی داشته باشد، خاطر نشان کرد: در این تفاهم نامه همکاری طرف عراقی در مرزها را داریم تا مسیر زائران روان شود و ترافیک کاهش یابد. همچنین دولت عراق اعلام آمادگی کرده تا اجازه ورود کامیون‌های خدمات‌رسان و خودروهای پشتیبانی را داده و روند خدمت‌رسانی را تسهیل کند.

16 دفتر صدور روادید اربعین در کشور راه‌اندازی می‌شود
وی با بیان اینکه 16 دفتر صدور روادید در ایران پیش‌بینی شده است، افزود: بر اساس توافق‌نامه با عراق، مقرر شد تا 12 دفتر صدور روادید به صورت ثابت و 4 دفتر موقت صدور روادید در نقاط مختلف این کشور به نسبت جمعیت و جغرافیا راه‌اندازی شود. ما همچنین نیازمندی‌های خود را به سفارت اعلام کرده‌ایم که در کدام ولایتها این دفاتر مستقر شوند.

حیدری با اشاره به اینکه ما برنامه‌های عملیاتی خود را برای اربعین آغاز کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: زائران و حتی شرکت‌های کارگزار ما در عراق در چارچوب سامانه سماح باید ثبت‌نام کنند تا با ساماندهی مناسبی زائران به پیاده‌روی اربعین مشرف شوند.

  پربازدید ترین