• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کشته شدن یک بار دیگر شهروندان پاکستانی در نبرد با نیروهای دولتی کشورمان در پکتیا

کشته شدن یک بار دیگر شهروندان پاکستانی در نبرد با نیروهای دولتی کشورمان در پکتیا

مسؤولان ارتش در جنوب کشور گزارش می‌دهند که شماری از شهروندان پاکستانی در نبرد با نیروهای دولتی افغانستان در پکتیا کشته شده‌اند

مسؤولان مطبوعاتی قول اردوی 203 تندر می‌گویند که نیروهای دولتی با افراد گروه طالبان در ولسوالی‌ زرمت و مربوطات شهر گردیز پکتیا، درگیری‌های را انجام داده‌اند.

رح الله خلیل اوغلی، مسؤول مطبوعاتی قول اردوی تندر در صحبت با رسانه‌ها می‌گوید که در این نبردها، 35 هراس‌افگن کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شده‌اند.

آقای اوغلی می‌گوید که بین کشته شده‌گان، شهروندان پاکستان نیز شامل‌اند، اما در مورد ارایه اطلاعات دربارۀ شماری دقیق آنان اطلاعات به دست نمی‌دهد.

وی می‌گوید که جسد 10 از جنگ‌جویان در میدان نبرد باقی مانده که به مقر فرمان‌دهی قول اردوی تندر انتقال داده‌ شده‌است.

مسؤولان ارتش گفتند که نیروهای دولتی پس از نبردهای شدید چندین ساعته توانستند برخی از مناطق را در ولسوالی زرمت و هم‌چنان مربوطات شهر پاک‌سازی نموده و چندین پاس‌گاه امنیتی در مسیر راه زرمت- گردیز تاسیس کنند.

شهروندان پاکستانی در حالی در ولایت پکتیا در نبرد با نیروهای دولتی کشته می‌شوند که قبل از این دولت پاکستان، وجود شهروندان آن کشور در صف هراس‌افگنان در افغانستان را رد کرده‌است.

پس از آن که ده‌ها شهروندان پاکستانی در جنگ غزنی کشته شدند، مقام‌های افغان از پاکستان خواست تا در این مورد معلومات دهد؛ اما در مقابل اسلام‌آباد گفت آنان کسانی بودند که به‌خاطر کار به غزنی رفته بودند.

  پربازدید ترین