• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امضای پیمان امنیتی با امریکا مایۀ ننگ برای حکومت افغانستان بود/ انتخابات یک پروسه جعلی است/ عملیات طالبان علیه داعش ادامه دارد

امضای پیمان امنیتی با امریکا مایۀ ننگ برای حکومت افغانستان بود/ انتخابات یک پروسه جعلی است/ عملیات طالبان علیه داعش ادامه دارد

در حالیکه نمایندگان مجلس با اکثریت آرا، خواستار بازنگری پیمان امنیتی با امریکا شدند، اما سخنگوی طالبان این پیمان را مایۀ ننگ برای حکومت می دانند.

اعضای مجلس نمایندگان روز گذشته (چهارشنبه) با اکثریت آرا خواستار بازنگری پیمان امنیتی با امریکا شدند و این پیمان را ناکام و بی نتیجه عنوان کردند.

در همین حال «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان در گفت‌وگو با خبرگزاری صنا؛ اظهار داشت که امضای پیمان امنیتی با امریکا، مایۀ ننگ به اداره کابل بود.

مجاهد با بیان اینکه پیمان امنیتی کابل – واشنگتن هیچ اثری در تداوم اشغال نخواهد داشت و با ناکامی مواجه شده است، افزود که فرمانده جدید امریکایی برای افغانستان همانند جنرال قبلی با ناکامی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به کاروان صلح خواهی، تصریح کرد: کاروانی بنام صلح جزئی از پلان های امریکا است که می خواهند توجه عامه را از اشغال امریکایی ها به سوی دیگر معطوف کنند و جنگ کنونی را میان افغان ها تلقی نمایند.

سخنگوی طالبان در پیوند به تقاضای بازنگری پیمان امنیتی با امریکا از سوی نمایندگان مجلس اظهار داشت: نماینگان پارلمان خودشان عامل امضای پیمان امنیتی هستند، آنها لغو پیمان را نمی خواهند، بل می خواهند که امریکایی ها تحت نام پیمان امنیتی به وحشت بیشتر علیه مردم افغانستان ادامه دهند.

ذبیح الله مجاهد با بیان اینکه پروسه انتخابات یک پروسه جعلی است که هیچ نتیجه نخواهد داشت، گفت: کسانی که مطابق با میل امریکایی ها چرخ می خورند، آنها تحت نام انتخابات به پارلمان خواهند رفت و ازهمین طریق به تطبیق آمال شوم شان پی خواهد برد.

مجاهد در پیوند به درگیری بین طالبان و داعش اظهار داشت: عملیات ما علیه داعش ادامه دارد، ولی در بخش رسانه ای نمودن آن روی ملحوظات امنیتی احتیاط می کنیم، ورنه عملیات ما ادامه دارد و انشاالله پیشروی های زیادی داشته خواهیم داشت.

  پربازدید ترین