• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عطامحمد نور کمیسیون مستقل انتخابات را به فساد و تقلب متهم کرد و گفت ده ماه بعد حکومت را می گیریم

عطامحمد نور کمیسیون مستقل انتخابات را به فساد و تقلب متهم کرد و گفت ده ماه بعد حکومت را می گیریم

عطامحمد نور ضمن متهم نمودن کمیسیون مستقل انتخابات به فساد و تقلب گفت در صورتی که روند برگزاری انتخابات به همین منوال پیش برود، او در برابر این روند خواهد ایستاد.

طامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت و والی پیشین بلخ می گوید که ده ماه بعد از طریق دیموکراسی و انتخابات، زمام امور حکومت را به دست خواهد گرفت.

نامبرده افزود درصورتیکه انتخابات شفاف نباشد؛ آنها ازآن جلوگیری خواهند کرد.

درعین حال اسحاق رهگذر والی بلخ، برمردم صدا کرد تا درانتخابات آینده به طورگسترده اشتراک ورزند.

آنها این اظهارات را به تاریخ 22سنبله،  در جریان  برنامه تجلیل ازهفته شهید درمزارشریف ابراز داشتند.

عطامحمد نورتصریح کرد که کمیسیون مستقل انتخابات، ظرفیت تدویر انتخابات شفاف را ندارد.

موصوف علاوه کرد، آنها اجازه نخواهند داد تا مانند گذشته به آرای مردم اهانت صورت گیرد.

وی گفت که  قوه اجراییه و قضاییه حکومت وحدت ملی فاقد هرگونه مشروعیت است و  اکنون حکومت قصد دارد تا از طریق تقلب، قوه مقننه را نیز تحت کنترول خود درآورد.

 نورکمیسیون مستقل انتخابات را متهم کرد که ظرفیت برگزاری انتخابات شفاف درکشور را ندارد، نامبرده همچنان هوشدار داد درصورتیکه انتخابات شفاف نباشد؛ آنها در برابر آن ایستادگی خواهند کرد.

رییس اجرایی حزب جمعیت افزود که درمناطق مختلف کشور، اوراق تقلبی بی شمار انتخابات توزیع شده است.

وی علاوه کرد: "زمانیکه رسوایی های کمیسیون انتخابات مطبوعاتی شد و اوراق جعلی از سوی همکاران ما رسانه یی شد، کمیسیون  جویای معلومات می شود که این اوراق را از کجا به دست آوردید؟  آنها به اندازه یی غافل اند که از اوراق خود هم خبر نیستند."

نامبرده گفت، درکشور زمانی تحول آورده می شود که مردم حرکت کنند.

 عطامحمد نورعلاوه کرد: "هرکس به نوبه خود، به نام  های مختلف ما را خطاب کرد، کسی اشرار، کسی شر وفساد و درنهایت اکنون مردم ما را  جنگ سالارخطاب می کنند؛ اما همقطاران ما درحکومت موجود اند و حکومتداری را می دانند، ده ماه بعد به زور خداوند، از طریق دیموکراسی این حکومت را تسخیر خواهیم کرد."

رییس اجرایی حزب جمعیت، به تاریخ 18 سنبله در رابطه به تیراندازی هوایی و کاروان های مسلح  در شهر کابل گفت  که مردم متذکره ازحکومت ناراض اند و به قول وی با نمایش دادن وحشت، مصمم اند تا نارضایتی خود را  ابراز کنند.

نامبرده مسئولین حکومت را ناتوان عنوان کرد و گفت که مردم را قناعت داده نمی توانند.

 نورافزود: "آنها که به اریکه قدرت تکیه زده اند، آنها که ادعای ملکیت لوگر، پنجشیر، کابل و سراسرافغانستان را دارند، چرا امنیت را تامین کرده نمی توانند؟ جوانان که درکابل نظم را اخلال کرده بود، چرا  آنها را قناعت داده نمی تواند."

عطامحمد نور افزود  که دراین برهۀ زمانی،  ملت ها خود سرنوشت شان را رقم می زنند.

نامبرده گفت که هیچ نوع دارایی غیرمشروع ندارد و کسانیکه علیه وی تبلیغات می کنند، از مقابله با وی عاجز اند.

درعین حال محمداسحاق رهگذر والی بلخ، از مردم خواست تا به پیمانه وسیع درانتخابات آینده اشتراک ورزند.

نامبرده علاوه کرد که مردم باید ازطریق انتخابات به خواست های شان نایل شوند.

رهگذر، همچنان از مردم خواست که ازنیروهای امنیتی حمایت کنند؛ تا جنگ جاری درکشور پایان یابد.

والی بلخ مبارزه  مجاهدین علیه تروریزم جهانی را ستود و افزود که مجاهدین دهشت افگنانى را مغلوب کردند که پشتیبانی کشورهای بزرک جهان را با خود داشتند.

وی گفت که جامعه جهانی طی 18 سال گذشته،  به شکست دادن تروریزم موفق نشد.

نامبرده مردم را به وحدت و برادری فرا خواند  و از آنها خواست تا یکدست شوند و برای تامین صلح و ثبات درکشور دست به کار شوند.

 محمد افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ، حکومت را متهم کرد که برای تامین امنیت در ولایت های شمال، اقدامات موثرى را انجام نمی دهد.

وی گفت: "حکومت باید به مردم پاسخگو باشد، چرا هر روز مناطق سقوط می کند؟ چرا شهرهای با امن و آرامش ما به سوی جنگ سوق داده می شوند، حکومت باید به آن جواب بگوید."

حدید علاوه کرد درصورتیکه وضعیت به همین منوال ادامه یابد؛ به قول وی خشم مردم در برابرحکومت برانگیخته می شود و کنترول آن کار دشوار خواهد بود.

  پربازدید ترین