• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس جمهور غنی دستور بررسی دوبارۀ قضایای زندانی ها را داد

رییس جمهور غنی دستور بررسی دوبارۀ قضایای زندانی ها را داد

اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، زمانی که سنگ تهداب بیمارستان 50 بستر زندان پل‌چرخی، ساختمان اداری و دادستان و بلاک جدید برای زندانی‌ها را در شهر کابل می‌گذاشت، دستور داد تا قضایای آنان دوباره مورد بررسی قرار گیرد.

این خبر توسط ارگ ریاست جمهوری به نشر رسیده و به نقل از آقای غنی گفته، هدف از اعمار این ساختمان‌ها، آوردن سهولت‌های بیشتر برای زندانی‌ها می‌باشد او به محبوسین وعده سپرد که دوسیه‌های شان بررسی مجدد می‌شود تا عدالت تطبیق گردد.

رییس جمهور غنی اما در مورد زنان زندانی گفت که بالای دوسیه‌های آنان تجدید نظر کامل صورت می‌گیرد و برای رسیدگی به مشکل‌های زنان زندانی، توجه بیشتر ضرورت است.

آقای غنی خاطر نشان کرد که زندانی‌ها می‌توانند که به ولایت‌های شان انتقال داده شوند، اما این کار باید بر اساس یک روش واضح صورت گیرد تا حق هیچ محبوسی ضایع نگردد.

او افزود که قضایای محبوس‌ها توسط یک هیئت دوباره مورد بررسی قرار گیرد و افزود که زندانی‌های که به اعدام محکوم شده، یک هیئت زیر معاون دوم ریاست جمهوری کار می‌کند.

رییس جمهور کشور گفته‌است که فرمان‌های عفو و تخفیف سر وقت انجام خواهد شد و به وزیر داخله دستور داده تا ریاست‌ها و مدیریت‌های محبس‌ها از افراد غیر مسلکی تصفیه و هیچ کسی حق رشوه و باج‌گیری را ندارد.

وی تاکید کرده که دست‌گاه مدیریتی باید انسان محور شوند و رفتار و برخورد انسانی با زندانی‌ها صورت گیرد.

  پربازدید ترین