• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انتخابات بر اساس سیستم بایومتریک برگزار می شود

انتخابات بر اساس سیستم بایومتریک برگزار می شود

گلاجان عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، امروز طی نشستی خبری در کابل می‌گوید، این کمیسیون در صدد ایجاد سیستم بایومتریک است تا رأی‌دهندگان در روز انتخابات مجلس نمایندگان بر اساس آن رأی دهند.

بایومتریک‌کردن رأی‌دهندگان یکی از خواست‌های اساسی احزاب سیاسی کشور است، اما به گفتۀ آقای صیاد، باید مالکیت سیستم بایومتریک در اختیار کمیسیون مستقل انتخابات باشد.

احزاب با تقلب مخالف هستند و در جلوب دفاتر کمیسیون تحصن کرده اند. حکومت با زور و خشونت آنها را متفرق و زخمی کرده است توزیع هزاران و هزاران استیکر و تذکره ثابت کرد که دفاتر کمیسیون و اداره ثبت مراکز تقلب می باشند و دروازه تقلب باید بسته شود.

آنها اسناد را بخاطر تقلب توزیع کردند و احزاب جمع کردند و به مردم نشان دادند. خلاصه کلام طرح احزاب را قبول و انتخابات شفاف برگزار نمایید و همه حمایت می کنند شما بی تفاوت هستید و تقلب را توجیه می کنید و آن را پروسه ملی می گویید.

تقلب پروسه ملی نیست تقلب خیانت است و تقلب انتخاباتی برخلاف قانون است. خواست احزاب یک پکیج استراتژیک است بایمتریک را قبول کرده اید لطفا بقیه بسته را هم قبول نمایید و انتخابات قابل قبول را برگزار کنید.

  پربازدید ترین