• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تیم کرکت هند قهرمان رقابت های جام آسیا شد

 تیم کرکت هند قهرمان رقابت های جام آسیا شد

تیم ملی کرکت هند جمعه شب (6 میزان) قهرمان چهار دهمین دور رقابت‌های جام آسیا شد.

در فرجامین دیدار این رقابت‌ها تیم ملی کرکت هند توانست با تفاوت سه ویکت تیم ملی کرکت بنگله‌دیش را شکست بدهد و بر سکویی قهرمانی به ایستد.

بازی را نخست تیم کرکت بنگله‌دیش در بخش توپ زنی آغاز کرد و با از دادن تمامی بازیکنانش 223 هدف را برای تیم کرکت هند تعین کرد.

در بخش توپ‌زنی بازکن بنگله‌دیش لیتونداس خوب درخشید و 121 دوش به سود تیم‌اش کسب نمود.

از جانب دیگر روهیت شرما و شیکردوان برای هند بازی را آغاز کردند و شیکردوان توانست 15 دوش کسب نماید و شرما هم 48 دوش کسب نمود.

بازی کن دیگر هندی دونی نیز با کسب 36 دوش از میدان برداشته شد.

در پایان این دیدار لیتون‌داس از تیم ملی کرکت بنگله‌دیش با درخشش در بخشی توپ‌زنی لقب بهترین بازیکن میدان را به دست اورد و شیکرداون از تیم ملی کرکت هند نیز لقب بهترین بازیکن این دور رقابت‌ها را به دست آورد.

پیش از این نیز هند در سال 2016 در قالب بازی‌‎های 20 آوره قهرمان جام آسیا در بنگله‌دیش شود.

این درحالی است که تیم ملی کرکت افغانستان در پنجمین و آخرین دیدارش در مرحله چهار تیم برتر رقابت‌های جام آسیا سه‌شنبه شب (3 میزان) توانست بازی‌اش را در برابر هند مساوی کند و یک امتیاز این دیدار را به‌دست بیاورد.

در این دیدار نخست بازی را ملی پوشان کرکت کشور آغاز کردند که در 50 آور بازی با از دست دادن 8 بازیکن 252 دوش انجام دادند، در مقابل ملی پوشان کرکت هند در آور 49 بازی با از دست دادن تمامی بازیکنان‌اش توانست 252 دوش را انجام دهند و بازی را به تساوی بکشانند.

در این دیدار، شهزاد محمدی با درخشش در بخش توپ‌زنی توانست 124دوش را به سود تیم‎اش، انجام دهد.

در آخرین آور این دیدار، راشد خان به توپ اندازی پرداخت و با خارج کردن دهمین بازیکن هند، نتیجۀ این بازی را به تساوی کشانید.

هندوستان در چهار رقابت پیشین این جام در برابر پاکستان، هانگ کانگ، بنگله دیش و یکبار دیگر پاکستان، نه تنها که برنده شد بلکه تمام این تیم‌ها را در کمترین آوور با بیشترین تفاوت دوش، شکست داد.

به این اساس، ببرهای آبی کشور در مجموع با دو پیروزی در برابر سریلانکا، بنگله دیش، دو شکست در برابر پاکستان، بنگله‌دیش و یک تساوی در برابر هند به کارش در رقابت‌های جام آسیایی، پایان داد.

  پربازدید ترین