• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تلاش موسسه خارجی برای مهندسی انتخابات پارلمانی کشور

تلاش موسسه خارجی برای مهندسی انتخابات پارلمانی کشور

موسسه «دموکراسی برای افغانستان» به 150 نفر از نامزدها قول موفقیت در انتخابات پارلمانی را داده است.
روزنامه ویسا نوشت: موسسه دموکراسی برای افغانستان که از سوی افراد نزدیک به اشرف غنی رهبری می‌شود نشست مشترکی را با 150 نفر از نامزدهای انتخابات پارلمانی برگزار کرده است.

موسسه دموکراسی برای افغانستان تلاش می‌کند تا موفقیت شماری از نامزدهای انتخابات پارلمانی را صرف نظر از آرای لازم در انتخابات تضمین کند.
روزنامه چاپ کابل تصریح کرد که رهبری این موسسه را «اجمل غنی» پسر عموی اشرف غنی و «داودنورزی» رییس سابق اداره امور ریاست جمهوری بر عهده دارند.

موسسه دموکراسی برای افغانستان از سوی کشورهای غربی حمایت می‌شود و تلاش می‌کند تا به جای چهره‌های جهادی، جوانان طرفدار غرب به پارلمان این کشور راه یابند.
مسوولان این موسسه در چند روز گذشته با 150 نفر از نامزدهای انتخابات پارلمانی در هتل سرینای کابل دیدار و گفتگو کرده و به آنها قول پیروزی در انتخابات پارلمانی را داده است.

«سید مجتبی انوری» سخنگوی پارلمان گفت: موسسه دموکراسی برای افغانستان در قبال پذیرش برخی از شروط به نامزدهای انتخاباتی چنین تعهدی را داده است.
دولت افغانستان بارها از سوی جریان‌های سیاسی و نهادهای ناظر بر روند انتخابات به مداخله در امور کاری کمیسیون انتخابات این کشور متهم شده است.

این در حالی است که پیش از این نیز افشاگری‌هایی از مداخله خارجی‌ها و اعضای تیم اشرف غنی برای مداخله در انتخابات پارلمانی منتشر شده بود.
احزاب سیاسی افغانستان به دلیل نگرانی از مداخله دولت در روند انتخابات خواستار استفاده از فناوری بیومتریک شده‌اند تا از تقلب جلوگیری شود.

  پربازدید ترین