• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

استراتژی عوام فریبانه عزیز رویش

استراتژی عوام فریبانه عزیز رویش

چندی است عزیز رویش معلم مشهور افغانستانی که توسط سازمان ملل به عنوان معلم برگزیده ی افغانستان در رده بندی جهانی قرار گرفت دوباره وارد بازی های سیاسی شده است این معلم که در شهر کابل متولد شده و مدتی نیز در پاکستان زندگی کرده است متأسفانه فاقد تخصص لازم برای فعالیت سیاسی است اما به دلیل دارا بودن شخصیت فرصت طلب و داشتن شم سیاسی بوی قدرت را بسیار خوب استشمام می نماید.

 باید بگوییم این خاصیت کشورهای جهان سوم است که سیاسیون آنها به جای روی آوردن به تخصص گرایی به عوام فریبی و سوار شدن بر موج افکار عمومی می پردازند تا به پول و قدرت برسند. اما ضمناً لازم است یادآور شویم این قبیل حکمرانی ها علاوه بر اینکه فاقد اصل و ریشه ی مردمی و اصیل ندارند به دلیل فقدان ساز و کار حزبی در موارد حاد تر می توانند به دیکتاتوری های توتالیتر و یا نظامهای تک حزبی مانند شوروی سابق و آلمان هیتلری بیانجامد و چه بسا میلیونها نفر را به خاک و خون بکشد. روی کار آمدین چنین شخصی هر چند هم دارای سوابق آموزشی درخشان باشد می تواند به ضرر تمامی گروههای قومی و مذهبی موجود در افغانستان تمام شود .

 ما به سوابق خوب آموزشی آقای رویش احترام می گذاریم و آن را شایسته ی تقدیر می دانیم اما به عنوان نماینده ی افکار عمومی افغانستان به ایشان توصیه می کنیم که از ورود به وادی سیاست به شدت پرهیز کنند چرا که کارزار سیاست مرد میدان خود را می طلبد و آن را با معلمان کاری نیست و به مردم نجیب افغانستان نیز توصیه می نمائیم با رأی دادن به نمایندگان حزبی ساختار دموکراسی پارلمانی در افغانستان آینده را قوام بخشند. تا بتانیم این گون افغانستانی سر بلند برای نسلهای اتی باقی گذاریم و شرمنده ی نسل های پیش رو نشویم.

برای برون رفت از بحرانهای مختلف کنونی راهی به جز تقویت پارلمانتاریسم و ساختار حزبی وجود ندارد.

امیدواریم مخاطبان فهیم ما به خوبی ضرورت دوری از افراد عوام فریب در انتخابات آینده را درک نمایند.

  پربازدید ترین