• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شهید موسوی چهره ایرانی یا افغانستانی نیست بلکه یک چهره بین المللی است و استقامت و انسانیت وی استکبار جهانی را به زانو درآورد

شهید موسوی چهره ایرانی یا افغانستانی نیست بلکه یک چهره بین المللی است و استقامت و انسانیت وی استکبار جهانی را به زانو درآورد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین ایران، شهید دکتر سید محمد علی‌شاه موسوی گردیزی را یک چهره افغانستانی یا ایرانی نمی‌داند، بلکه به باور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شهید موسوی یک چهره بین‌المللی است و هرکس داستان زندگی این سید بزرگوار را بشنود، در هر کجای دنیا و با هر دین و آیینی که باشد، تحت تأثیر استقامت و انسانیت وی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی که روز جمعه(13 میزان) در مراسم بزرگ‌داشت شهید دکتر موسوی گردیزی و 36 تن از شهدای حمله تروریستی شهر گردیز در حرم مطهر امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: شهید موسوی هیچ‌گاه به خاطر منافع شخصی و دنیوی دست از اهدافش که همان دادرسی به مستضعفان عالم بود، نکشید. استقامت و انسانیت او استکبار جهانی را به زانو درآورد.
 
وی در این مراسم که با حضور مهاجرین کشور و دوست‌داران شهید دکتر موسوی گردیزی برگزار شد، تاکید کرد: دکتر موسوی بهترین امکانات را در ایران رها کرد و به افغانستان رفت، چراکه در فکر مردمش بود. وی اهل یقین بود و به گفته خودش زمانی‌که در زندان گونتانامو بود، روزهایش را با عبادت و اقامه نماز سپری می‌کرد.
 
به گزارش فارس، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین ایران در ادامه گفت: آمریکایی‌ها از همان ابتدا می‌دانستند که شهید موسوی بی‌گناه است و در نهایت بدون داشتن هیچ اتهامی وی را از زندان آزاد کردند. تنها گناه شهید موسوی دین‌مداری و نفوذ او در دل اهل ایمان بود و همین سبب شده بود تا تحمل وی برای کفار سنگین تمام شود.
 
وی در مورد مقایسه شهید موسوی و شهید چمران، از فرماندهان برجسته جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: این مقایسه بسیار زیباست، چراکه شهید موسوی همانند شهید چمران تمام جهان اسلام را منطقه مبارزاتی خود می‌دانست و دشمن را بسیار خوب می‌شناخت.
 
همچنین در این مراسم، سید مجتبی موسوی گردیزی، فرزند شهید دکتر موسوی گردیزی در خصوص پدرش گفت: پس از شهادت پدرم زمانی‌که برای برگزاری مراسم تشییع وارد شهر گردیز شدیم، پرچم‌های سیاه بر بام تمام خانه‌ها برافراشته شده بود و همه شهر در ماتم از دست دادن شهید موسوی گردیزی بودند.

وی افزود: با وجود آن‌که شهادت پدرم یکی از افتخارات زندگی او به شمار می‌آید، اما فقدان او ضایعه‌ای بسیار جان‌گداز برای خانواده ما بود.
 
فرزند شهید موسوی گردیزی خاطرنشان کرد: برای پدرم شهادت بالاترین پاداشی بود که می‌توانست از معبودش دریافت کند و بدون شک، مرگ برایش ستمی بزرگ بود؛ چراکه او تمام عمرش را در راه جهاد سپری کرده بود.
 
وی با اشاره به آن‌که 12 هزار نفر در مراسم تشییع شهید موسوی شرکت کرده بودند، گفت: در شهری که شیعیان اقلیت‌نشین هستند، حضور چنین افراد زیادی در مراسم تشییع تنها این پیام را می‌رساند که شهید موسوی نماد وحدت میان شیعیان و اهل سنت بود و در نهایت نیز با شهادت پاداش خود را دریافت کرد.
 
در بخش دیگر این مراسم نیز محمد سرور رجایی، نویسنده و فعال فرهنگی افغانستان و یکی از دوستان شهید موسوی گردیزی در خصوص ابعاد شخصیتی وی گفت: هر زمان که شخصیتی از میان ما می‌رود، حسرت می‌خورم، چراکه هم او را از دست داده‌ایم و هم بخشی از خاطرات زندگی و مبارزاتی خود را می‌برد. این در مورد شهید موسوی نیز صدق می‌کند.
 
وی افزود: در این سال‌ها ما هیچ‌گاه شهید موسوی را نشناخته‌ایم و باید او را بشناسیم؛ چراکه وی شخصیتی جامع بود و ویژگی‌های خاصش زبان‌زد بود.
 
آقای رجایی خاطرنشان کرد: شهید دکتر موسوی همواره به فکر آگاهی‌بخشی به مردمش بود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد. او با صلابتی که داشت، شکنجه‌گران آمریکایی زندان گونتانامو را به ستوه آورده بود. او مردی بود که 6 ماه در جبهه‌های ایران می‌جنگید و 6 ماه در افغانستان جهاد می‌کرد.
 
رجایی با بیان اینکه شناخت شهید موسوی وظیفه هر مسلمانی است، گفت: او را در زندان آمریکایی‌ها بایکوت کردند و هیچ‌کس حق نداشت با او حرف بزند، اما شهید موسوی دست از مبارزه برنداشت و اهداف و تفکر انقلابی خود را به دنیا صادر کرد.
 
وی ادامه داد: شهید موسوی همواره می‌گفت بسیاری از آرزوهای من در ماه اسد اتفاق افتاده است و در همین ماه نیز سرانجام به شهادت رسید. با وجود این‌همه صلابت، گذشت و فداکاری، اگر وی به درجه شهادت نمی‌رسید، حیف بود چراکه پاداشش جز این نبود.
 
در ادامه مراسم نیز چند تن از دوستان، افراد و نزدیکان شهید موسوی به خاطره‌گویی در مورد وی پرداختند.
 
ظهر روز جمعه(12 مرداد) دو مهاجم انتحاری در زمان برگزاری نمازجمعه، به مسجد امام زمان(عج) در شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا حمله کردند که در نتیجه در این رویداد خونین، 36 تن از نمازگزاران به شمول دکتر سید محمدعلی شاه موسوی گردیزی و سه کودک شهید و 94 تن دیگر زخمی شدند.

  پربازدید ترین