• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام محمد حنیف اتمر رئیس پیشین شورای امنیت ملی کشور به مناسبت وقوع حادثه لعل و سرجنگل

پیام محمد حنیف اتمر رئیس پیشین شورای امنیت ملی کشور به مناسبت وقوع حادثه لعل و سرجنگل

رئیس پیشین امنیت ملی کشورمان در پیامی درباره حادثه لعل و سرجنگل نوشت: تلفات و آسیب رساندن به مردم ملکی در جریان عملیات های نظامی و امنیتی، مایه نگرانی عمیق تمام مردم افغانستان بوده است.

محمد حنیف اتمر رئیس پیشین شورای امنیت کشور با انتشار پیامی نوشت: روز گذشته، عملیات نظامی در ولایت غور برای دستگیری یکی از قوماندانان محلی بنام علی پور صورت گرفته که طبق معلومات، در این عملیات، شماری از هموطنان مان، به شمول زنان و کودکان شهید و زخمی شده اند.

تلفات و آسیب رساندن به مردم ملکی در جریان عملیات های نظامی و امنیتی، مایه نگرانی عمیق تمام مردم افغانستان بوده است.

اینجانب، با اظهار تاسف عمیق نسبت به حادثه روز گذشته، با بازماندگان آن، اظهارهمدردی نموده و برای شهدا، بهشت برین و زخمیان شفای عاجل از درگاه خداوند (ج)، خواهانم.

اقدامات مشابهی در گذشته نیز به وقوع پیوسته، که بنده در وقت و زمان آن با آن مخالفت کرده ام و معتقدم که چنین مشکلاتی، باید از مجرای قانونی که همانا شورای امنیت ملی است مورد بحث قرار گیرد تا صبغه قانونی و ملی را با خود داشته باشد درغیر آن، می تواند پیامدهای منفی بیشتری را در پی داشته و موجب عمیق تر شدن بحران شود.

مقامات مسئول حکومتی باید چگونگی وقوع این عملیات را روشن نموده و تحقیقات لازم را در باره به راه اندازی این نوع عملیات انجام داده و نتایج آن را به عموم مردم شریک سازد.  و همچنان به مجروحین و خانواده های شهدا رسیده گی لازم و به موقع انجام نماید.

یکبار دیگر تاکید میکنم که متوصل شدن به اعمالیکه قبلاً هم باعث تداوم خونریزی مردم افغانستان گردیده و تاثیرات ناگوار بجا گذاشته است نباید تکرار شود و اکثریت چنین مشکلات را میتوان از طریق گفتگو حل نمود.

یادآوری می کنیم، بامداد دیروز نیروهای ارتش افغانستان بالای محل اقامت فرمانده علیپور در لعل و سرجنگل که برای همکاری و گرفتن امنیت محل به آنجا رفته بود، حمله و چندین تن از باشندگان محل را شهید و زخمی کردند، که این عملیات ارتش افغانستان با واکنش تند باشندگان ولایت غور و چندین ولایت دیگر افغانستان مواجه شد و ساکنان چندین ولایت، حکومت را بر تفرقه اندازی و تبعیض متهم کردند.

  پربازدید ترین