• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حکمتیار: باید در افغانستان حکومت موقت تشکیل شود

حکمتیار: باید در افغانستان حکومت موقت تشکیل شود

در حالیکه حدود یک هفته به زمان برگزاری انتخابات باقی مانده است رهبر حزب اسلامی بار دیگر مواضعش را تغییر داد و با تمسخر انتخابات خواستار تشکیل حکومت موقت شد.

«گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان تغییر موضع داد و خواستار تشکیل حکومت موقت در این کشور شد.
وی پیش از این با طرح پیشنهادی معاون حزب جمعیت اسلامی مبنی بر تشکیل حکومت موقت مخالفت کرده بود و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری توسط حکومت وحدت ملی را الزامی اعلام کرده بود.

با این حال، حکمتیار بار دیگر به دلایل نامشخصی تغییر موضع داده است و اخیرا در اظهارات ضدو نقیضی خواستار تشکیل حکومت موقت در افغانستان شده است.
وی در دومین روز از مراسم اعلام موجودیت «مجمع بزرگ وحدت ملی» سفارتخانه‌های خارجی را به مهندسی انتخابات پارلمانی افغانستان متهم کرد.
حکمتیار تصریح کرد که برنده و بازنده انتخابات پارلمانی را سفارتخانه‌های خارجی تعیین خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، پیش از این «حامد کرزی» رییس جمهور سابق و شماری از اعضای اپوزیسیون دولت بارها خواستار برگزاری لویه جرگه (مجلس بزرگان) شده بود که مخالفت شدید حکمتیار را در پی داشت.
اما رهبر حزب اسلامی در این مورد نیز تغییر موضع داده و در گردهمایی احزاب سیاسی به لزوم برگزاری لویه جرگه برای برون رفت از بحران در این کشور تاکید کرده است.

  پربازدید ترین