• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نشست نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در عربستان

نشست نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در عربستان

در حالیکه نزدیک به یک هفته به انتخابات پارلمانی افغانستان مانده است؛ چندتن از اعضای گروه تروریستی طالبان از حضور در عربستان سعودی و دیدار با نمایندگانی از دولت افغانستان خبر دادند.
به نوشته روزنامه العرب چاپ لندن، در این نشست که چندی پیش برگزار و تاریخ آن دقیقا ذکر نشده است، در خصوص اجرای انتخابات پارلمانی و آزادی چند تن از زندانیان بحث و گفتگو صورت گرفته است.

سه تن از مسوولان طالبان به این روزنامه گفته‌اند که نمایندگان این گروه در هفته گذشته با هیأت دولت افغانستان دیدار کرده‌اند و آن‌ها از هیأت طالبان خواسته‌اند تا دولت را در اجرای انتخابات یاری کنند.
به ادعای این سه نفر، دولت افغانستان نیز با آزادی زندانیان طالبان موافقت کرده است.

این نشست در حالی برگزار شده است که انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است در تاریخ 20 اکتبر برگزار شود و به نوشته روزنامه العرب، حضور نمایندگان طالبان نشان از تحول در موضع این گروه در قبال روند سیاسی است و می‌تواند رخنه‌ای امیدوار کننده در پرونده بحران طولانی مدت افغانستان باشد.

به گزارش فارس، العرب در ادامه مدعی است که عربستان دارای وزن سیاسی و دیپلماتیک است و می‌تواند واسطه مورد قبولی برای طرفین نزاع در افغانستان باشد؛ به خصوص پس از اینکه تلاش‌ها برای نیل به صلح با واسطه‌گری قطر به شکست منجر شد و «حامد کرزای» رئیس‌جمهور وقت افغانستان در خصوص بی طرفی دوحه تردید داشت.

  پربازدید ترین