• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

صندوق حمایت از خبرنگاران افغانستان افتتاح شد

صندوق حمایت از خبرنگاران افغانستان روز گذشته طی مراسمی در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان افتتاح شد.

این صندوق که برای حمایت از خبرنگاران اختصاص دارد، روز گذشته با کمک میلیون افغانی از سوی رییس‌جمهور و اختصاص 10 میلیون افغانی از بودجه حکومت گشایش یافت.

رییس جمهور غنی در مراسم افتتاح این صندوق گفت که برای تقویت و توسعه صندوق حمایت از خبرنگاران، امکانات بیشتری فراهم خواهد شد. او به وزرات مالیه هدایت داد تا برای اختصاص کمک سالانه از بودجه حکومت، مکانیزم‌های لازم را ترتیب نمایند.

محمد اشرف غنی هم چنین از مالکان رسانه‌ها خواست که در احیای این صندوق سهم فعال داشته باشند و برای کارمندان شان نیز بیمه را در نظر بگیرند.

رییس‌جمهور افغانستان افزود که امیدوار است تا این صندوق، توجه ویژه ای به خانواده های شهدای رسانه‌ها داشته باشد چرا که خانواده‌های شهدای رسانه‌ها در وضعیت بد مالی قرار داشته و نیاز به حمایت دارند.

سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری افغانستان هم ایجاد صندوق حمایت از خبرنگاران را برای حمایت از خبرنگاران و خانواده‌های شان بسیار مهم دانست.

معاون دوم ریاست‌جمهوری، از جوان بودن و داشتن تحصیلات دانشگاهی به عنوان دو ویژگی امیدوار کننده در میان خبرنگاران افغانستان یاد کرد و از خبرنگاران و رسانه‌ها خواست که در روند ملت سازی و تحکیم دموکراسی و منافع ملی نقش فعال و موثرتری داشته باشند.

  پربازدید ترین