• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امرالله صالح: خلیلزاد صلاحیت نمایندگی از افغانستان ندارد

امرالله صالح: خلیلزاد صلاحیت نمایندگی از افغانستان ندارد

امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی، تأکید می‌ورزد که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، صلاحیت گفتگو با طالبان را از سوی مردم افغانستان ندارد.
صالح می‌گوید که گفتگوهای صلح با طالبان باید با مالکیت حکومت و مردم افغانستان انجام شود، زیرا به گفته او شهروندان کشور هیچگونه معامله پنهانی را نمی‌پذیرند.

امرالله صالح که در میان باشندگان کاپیسا در این ولایت صحبت می‌کرد، چگونگی گفتگوهای صلح زلمی خلیلزاد را با طالبان در قطر انتقاد کرد.
وی می‌گوید که از چگونگی این گفتگوها حتی رییس جمهور خشنود نیست.

امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی، گفت: «ما در صورتی مذاکره را می‌پذیریم که نماینده‌ی از این ملت در جریان مذاکره وجود داشته باشد و ما یک بار دیگر فریب نخوریم و یک بار دیگر او بدعت تاریخی را مرتکب نشویم؛ جنگ را می‌بریم و مذاکره را می‌بازیم.»
صالح با آنکه روند انتخابات را پر از تقلب می‌داند و تأکید دارد که بسیاری از دستگاه‌های بایومتریک کار نخواهند داد، اما با این هم از مردم می‌خواهد برای تمثیل دموکراسی در انتخابات شرکت نمایند.

آقای صالح گفت: «به میلیون‌ها میلیون رای تقلبی هم و خیالی نیز در این کشور وجود دارد. پس ما با تمام مشکلات تخنیکی که است، با تمام ناباوری که داریم، با آن هم از همین انتخابات استقبال کردیم و می‌کنیم.»

  پربازدید ترین