• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنرال رازق را فرمانده ناتو ترور کرد یا عمال طالب!

جنرال رازق را فرمانده ناتو ترور کرد یا عمال طالب!

جنرال رازق مانع استعمار یا مدافع ملت ستمدیده افغانستان استثمار و استعمار با اختلاف قومیت، زبان و مذهب ملتها را ابتدا از هم دور می‌کرد سپس آنها را به بند می‌کشید.

بنابراین هر کس طناب وحدت اقوام و مذاهب را در افغانستان بتابد او دشمن استعمار است واکنش شهادت جنرال میهن پرست پر افتخار پشتون جنرال رازق در شبکه های اجتماعی نشان داد که حتی در میان اقوام غیر پشتون از محبوبیت بی نظیر بر خردار بود که البته در جامعه نسبتا سنتی افغانستان کم نظیر است.

این رویکرد مردم افغانستان خصوصا حمایت گسترده هزاره ها از شهادت جنرال رازق ضمن اینکه بصیرت و آگاهی این مردم را بیش از پیش به نمایش گذاشت و نشان داد که خدمت و صداقت می تواند در افغانستان مرز قومیت و تبار را  بشکند و هم تلنگوری باشد به سیاست مداران افغانستان که اگر در خدمت  همه مردم رنج دیده‌ی افغانستان به دور از قوم و تبار و منطقه قرار گیرد صادقانه برای افغانستان و مردم و ملت بیندیشد مورد حمایت همه مردم افغانستان قرار گرفته و قلوب تمام مردم افغانستان را به دور از هر تعلقات قومی منطقه ی و مذهبی تسخیر خواهد نمود!

ترور نامعلوم و مشکوک جنرال رازق که به روایتهای مختلف در قندهار در جلسه مشترک والی قندهار، امنیت ملی و نیروهای خارجی صورت گرفت ضمن اینکه باعث تقویت وحدت، بین اقوام و مذاهب افغانستان شد یکبار دیگر گمانه زنی ها در خصوص فعال شدن دوباره پروژه حذف هدفمند سران و رهبران و فرماندهان تراز اول مجاهدین و عناصر میهن دوست و متعهد را که در تیم فاشیستی طرفداران غرب و آمریکا شامل نمی باشد تقویت کرد.

جنرال رازق فرمانده محبوب مردم قندهار؛ دشمن خونی طالب، فرمانده موثر که ثقل اکبر مرکزیت امنیت جنوب را به عهده داشت و اغلب مصلحت مردم را به سیاستهای نامتوازن و مجهول الحال دولت مرکزی ترجیح می داد، اخیرا به ائتلاف ملی شمال پیوسته بود به طرز مشکوکی ترور شد.

خبرهای زد و نقیضی از چگونگی ترور جنرال رازق به رسانه های اجتماعی دست به دست می شود وجه اشتراک این اخبار در تبانی نیروهای آمریکا و  ناتو در قتل جنرال رازق با تروریستان است.

اینگونه عنوان شده است؛ بر فرض بپذیریم که این حمله توسط نفوزی طالبان صورت گرفته باشد چرا یک نیروی خارجی را هدف نگرفته است به همین دلیل است که بعض افراد اصل این داستان را یک سناریوی بیش نمی داند بلکه حمله به جنرال رازق را به  فرمانده ناتو نسبت داده و یا نفوزی طالب را هماهنگ با آنها می داند.

دلیل ترور جنرال رازق به دست نیروهای موسوم به بین المللی یا تبانی آنها با ترویستان اینگونه عنوان شده است؛
1_ محبوبیت و خدمت صادقانه او به مردم؛ زیرا پروژه حذف هدفمند چهره های کار آمد، میهن دوست، صادق و شجاع که با ائتلاف شمال و مجاهدین هماهنگ باشد و از سیاستهای یک بام دو هوای غرب پیروی نکند روی دست گرفته شده است.

2_ ضمن اینکه قضیه صلح و مذاکرات پشت پرده آمریکا با طالبان به دور از چشم دولت افغانستان است اخذ امتیازات طالبان از آمریکا؛ ممکن است گرفتن جان کسانی باشد که خار چشم طالبان بوده و یا به نحوی در آینده به زیاده خواهی‌های طالبان در پروژه صلح رضایت نمی‌دهد و ممکن است مانع این برنامه شود به همین جهت مثلث سه ضلعی دولت افغانستان، طالبان و آمریکا در تبانی حذف چهره های پر ونفوذ و موثر مخالفین شده باشد.

از ترورهای دولتی نیروهای ویژه افغانستان در برابر دشمنان طالب از دستگیری قیصاری گرفته که تنها اتهامش جنگ با گروه های هراس افگن بود تا حمله نیروهای ویژه دولت به قوماندان شمشیر در لعل که بیش از بیست نفر زن و کودک بی گناه را کشته و زخمی کردند برای اینکه او در برابر طالب از هزاره ها و شیعیان دفاع می کند.

هچمنین ترور فرمانده قهرمان در هلمند و کشتن جنرال رازق در قندهار، نشان از یک تبانی غربیها در راس آن آمریکاییها را با طالبان می‌دهد تا آمریکا پروژه پشت پرده خود را بنام صلح با همکاری طالبان اجرا کند و افراد موثر و پرنفوذ و قدرتمند مستقل را که منافع افغانستان را به منافغ آمریکا ترجیح دهند را از سر راهشان بردارند.

مردم باید آگاهانه از شخصیتهای ملی و میهن پرست خود حمایت کند تا آمریکا بیش از این با تبانی تروریستان بین المللی جان مردم بی گناه مان را در افغانستان نگیرند و بیش از این ملت و مردم ما را به سخره گرفته نابود نسازد.

  پربازدید ترین