• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز روند انتخابات پارلمانی کشور با حضور رهبران حکومت وحدت ملی +تصاویر

 آغاز روند انتخابات پارلمانی کشور با حضور رهبران حکومت وحدت ملی +تصاویر

رئیس جمهور غنی با حضور در مرکز رای دهی در شهر کابل از مردم خواست که با حضور در مراکز رای دهی در انتخابات پارلمانی کشور شرکت کنند.

روند رای دهی انتخابات پارلمانی با حضور «اشرف غنی» رئیس جمهور و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت در مرکز رای دهی در شهر کابل رسما آغاز شد.

انتخابات پارلمانی در سراسر کشور بجز ولایت‌های قندهار و غزنی از 7 صبح آغاز شده و قرار است که تا ساعت 4 بعد از ظهر ادامه یابد.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که ممکن است روند رای دهی برای چندین ساعت پس از ساعت 4 بعد از ظهر نیز ادامه یابد تا تمام مردم شانس مشارکت در این روند را داشته باشند.

اشرف غنی پس از استفاده از حق رای تصریح کرد که تردیدهای فراوانی درباره برگزاری انتخابات پارلمانی وجود داشت اما روند رای دهی علی رغم تمام چالش‌ها با موفقیت آغاز شده است.

وی افزود: امیدوارم که انتخابات ریاست جمهوری نیز همانند انتخابات پارلمانی کشور برگزار شود.

اشرف غنی با اشاره به عدم برگزاری انتخابات پارلمانی در غزنی خاطرنشان کرد، کمیسیون انتخابات باید زمینه برگزاری انتخابات در این ولایت را نیز فراهم کند تا مردم این ولایت از حق رای شان محروم نشوند.

کمیسیون انتخابات افغانستان نزدیک به 9 میلیون مرکز رای دهی در سراسر کشور را تعیین کرده است تا شهروندان کشور در این مراکز از حق رای شان استفاده کنند.

بیش از 2500 نفر برای انتخابات پارلمانی نامزد شدند که برای 249 کرسی در پارلمان با هم رقابت می‌کنند.

این در حالی است که طالبان پیش از این در بیانیه‌های مختلفی از مردم خواسته بودند که از مشارکت در روند رای دهی در کشور خودداری کنند.

این گروه هشدار داده که به مراکز رای دهی حمله خواهد کرد و مردم باید از مشارکت در این روند خودداری کنند اما بیش از 60 هزار نیروی امنیتی وظیفه دارند که امنیت این روند را تامین کنند.

  پربازدید ترین