• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«حکمتیار» حضور میلیونی مردم در روند انتخابات پارلمانی را مسخره خواند

 «حکمتیار» حضور میلیونی مردم در روند انتخابات پارلمانی را مسخره خواند

در حالی که پسر «گلبدین حکمتیار» نامزد انتخابات پارلمان بود، رهبر حزب اسلامی با چشم پوشی از حضور میلیونی مردم کشور، این روند را مسخره دانست.

انتخابات پارلمانی با حضور بیش از 4 میلیون نفر در 32 ولایت کشور برگزار شد که تحسین رهبران سیاسی کشورهای جهان را برانگیخت.

اما «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «شمشاد» با اشاره به مشکلات فنی در روند انتخابات پارلمانی این روند را ناکام عنوان کرد.

رهبر حزب اسلامی اظهار داشت: روند انتخابات پارلمانی افغانستان غیرقابل اعتماد و «مسخره» برگزار شد.

وی با اشاره به مسدود باقی ماندن شماری از مراکز رای دهی اظهارات کمیسیون انتخابات افغانستان درباره موفقیت آمیز بودن برگزاری انتخابات پارلمانی کشور را رد کرد.

اظهارات رهبر حزب اسلامی درباره انتخابات پارلمانی در حالی صورت می‌گیرد که «جمال‌الدین حکمتیار» پسر وی نیز یکی از نامزدان انتخابات پارلمانی کشور بود.

حکمتیار در دو سال گذشته مواضع ضدو نقیضی را درباره مسائل مختلف از جمله روند انتخابات اتخاذ کرده است.

رهبر حزب اسلامی افغانستان میزان/مهرماه سال گذشته در نشست خبری مشترک با مسئولان کمیسیون انتخابات افغانستان از عملکرد این کمیسیون دفاع کرد.

اما پس از مدتی تغییر موضع داد و به جریان اپوزیسیون دولت پیوست و طرحی را برای اعمال اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور به کمیسیون انتخابات ارائه کرد.

با این حال، حکمتیار درحالی روند انتخابات پارلمانی کشور را مسخره خوانده است که بیش از 4 میلیون نفر با وجود تهدیدات بالای امنیتی در این روند حضور یافتند.

  پربازدید ترین