• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حکیم شجاعی در حملۀ طالبان زخمی شد

حکیم شجاعی در حملۀ طالبان زخمی شد

مقام‌های امنیتی ارزگان می‌گویند که حکیم شجاعی؛ فرمانده پیشین پولیس محلی و معاون او در درگیری با طالبان زخم برداشته اند.
 
عبدالقوی عمری؛ آمر امنیت فرماندهی پولیس ارزگان گفت که درگیری در ساحه وجود دارد و تلفاتی به جانبین وارد شده است.
 
او ادعا کرد: "در آغاز شجاعی بر یک ساحه پشتون‌نشین ولسوالی خاص ارزگان حمله کرده که سپس جنگجویان طالبان به کمک مردم محل، بر ضد شجاعی و جنگجویان وی جنگ را آغاز کردند. معلوماتی که ما در دست داریم، شجاعی و معاون وی زخمی و ده تن از افرادش کشته شدند و همچنین هشت تن از باشندگان محل کشته و حدود ده تن زخمی شده اند".
 
ولسوالی ارزگان خاص در شرق ترینکوت با ولایت زابل و مناطق هزاره‌نشین غزنی هم‌سرحد است که به ادعای باشندگان محل، حکیم شجاعی، از ولسوالی مالستان غزنی به ساحه رفته بود که با حملۀ طالبان مواجه شد.
 
حکیم شجاعی، سه سال قبل پولیس محلی را در ولسوالی خاص ارزگان رهبری می‌کرد که به ادعای مقامات دولتی، وی به شکنجه و زورگویی بر باشندگان پشتون‌نشین متهم شد.
 
آمر امنیت فرماندهی پولیس ارزگان گفت که حکیم شجاعی، هنگامی که مسؤول پولیس محلی در خاص ارزگان بود، ده‌ها میل اسلحه و چند موتر رنجر را با خود برده و تاکنون به پولیس ارزگان تسلیم نکرده است.
 
هنوز حکیم شجاعی، در این خصوص واکنش نشان نداده است.
 
وزارت داخله، در اواخر ماه اسد سال 1392 خورشیدی، حکم بازداشت حکیم شجاعی و افرادش را در پی «شکایات مردم محل»، صادر کرده بود؛ اما با مقاومت مردم، موفق به این کار نشد.
 
طرفداران آقای شجاعی دولت را متهم می کنند که قصد دارد با او همانند دیگر فرماندهان ضد طالبان از جمله نظام الدین قیصاری برخورد کند.
 
اخیرا یک تلاش دیگر نیروهای دولتی برای بازداشت فرمانده علیپور؛ یکی دیگر از فرماندهان ضد طالبان در غور نیز به شکست انجامید.

  پربازدید ترین