• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شجاعی ها و علیپورها سنگرداران عزت هزاره ها

شجاعی ها و علیپورها سنگرداران عزت هزاره ها

شجاعی این مرد بی بدیل و سنگردار عزت هزاره ها، به رغم زخمی شدن دیشب در مبارزه با طالبان تروریست، با افراد باقیمانده اش بار دیگر سنگر دفاعی خود را گرم نگهداشت و توانست که از مناطق هزاره نشین حسینی و کندلان ارزگان، به دفاع جانبازانه بپردازد. در این نبرد تعدادی شهید و تعدادی هم زخمی شده اند.
اکنون شجاعی و مردم در مرز میان شیرداغ و کندلان قرار دارد.

اما داستان ارزگان داستان یک تاریخ است که تراژدی اشغال این سرزمین هزاره به دستور جلاد تاریخ افغانستان یعنی عبد الرحمن رقم خورد و اوغان های کوچی و غیر کوچی را در این منطقه بزرگ و حاصلخیز، سکنا دادند و هزاره ها ی این منطقه را قتل عام کردند، کوچانیدند و یا به بردگی و کنیزی در آوردند.
ابعاد این فاجعه بزرگ به حدی بوده است که کاتب فیض محمد، قتل عام و آوارگی 300 هزار خانوار هزاره ای ارزگان را ثبت تاریخ می نماید.

همه اینها سبب میشود که دفاع برحق سنگرداران هزاره در وجود شجاعی ها و علیپورها، باید تقدیس گردد. تنها تقدیس نه، بلکه وجیبه تاریخی هزاره ها است که این سنگرهای عزت و شرافت شان را از منظر مادی و معنوی حمایت بیدریغ نمایند. صدای شجاعی ها و علیپور ها را باید در سطح جهانی طنین انداز ساخت. چون برای دفاع از عزت جامعه وارد میدان شده اند. نه برای هجوم، تعرض، انتحار، انفجار و یا کشتن سربازان جامعه بین المللی.

جامعه هزاره ای عمدتاْ غرب نشین، نباید از بیرون دادن صدای سنگرهای دفاعی هزاره، هراس داشته باشند. در کنار کمک های مالی به سنگرداران عزت و شرافت هزاره، بازتاب دهی صدای این مردان غیور، کمترین کمکی به مردم ما خواهد بود که باید انجام دهیم. اگر توان رفتن به سنگر ها را نداریم با انجام این رسالت پایه های دفاعی این بزرگمردان شجاع و غیور را تقویت کنیم.

از دید من در این اوضاع بحرانی، آشفته و آمد، آمد طالبان تروریست، هیچ رسالتی مهمتر، ارزشی تر و برجسته ترازمحکم کردن سنگرهای دفاعی علیپورها و شجاعی ها نمی باشد. هرگونه تمهیداتی که بتواند به تقویت این «جبهات دفاعی و عزتمندی هزاره » بیانجامد، نباید دریغ نماییم. چون رسالت تاریخی ما است که صداهای در گلو خفه شده ای پدران مان را، امروز بلندتر، رسا تر و شکوهمندتر، فریاد نماییم.
به پیش بسوی تقویت و استحکام سنگرهای دفاعی عزت و شرافت مردم ما!

  پربازدید ترین