• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنبش انصارالله یمن پیشنهاد مذاکرات آمریکا را رد کرد

عضو جنبش انصارالله یمن پیشنهاد آمریکا برای صلح ظرف 30 روز آینده را رد کرد و گفت زمانی صلح در یمن برقرار می شود که آمریکا دست از حملات متجاوزانه خود به یمن بردارد

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم گفت جیمز متیس -- وزیر دفاع آمریکا -- طوری صحبت می کند که انگار سرپست یمن است!

وزرای خارجه و دفاع  آمریکا در اقدامی هماهنگ تاکید کردند مذاکرات برای پایان دادن به بحران در یمن باید تا یک ماه آینده آغاز میشود .

عضو جنبش انصارالله یمن طرح پیشنهادی آمریکا برای پایان بحران یمن را ادامه نقشه دشمن برای تجزیه یمن و از بین بردن حاکمیت این کشور دانست و گفت: یمن هیچ طرح و پیشنهادی که در آن حاکمیت و استقلال کشور را نقض کند نخواهد پذیرفت، راه حل پیشنهادی آمریکا تجزیه یمن را به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: طرح پیشنهادی آمریکا به محض اعلام مورد استقبال متجاوزین قرار گرفت و این موضوع نشان می دهد آمریکا و متحدانش در مذاکرات به دنبال رسیدن به اهدافی هستند که در میدان جنگ از رسیدن به آن بازماندند.

البخیتی اعلام کرد جنبش انصارالله یمن به طور کامل با طرح پیشنهادی آمریکا جهت برقراری مذاکرات مخالف است.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن افزود: ما صرفا با مذاکرات یمنی-یمنی موافق هستیم و با هرگونه دخالت خارجی مخالف هستیم و در آن شرکت نخواهیم کرد و خواهان مذاکراتی هستیم که به استقلال و حاکمیت یمن احترام بگذارد.

وی خاطرنشان کرد که آمریکا اگر نگران یمن است دست از حملات متجاوزانه به این کشور بردارد، تا پایان  جنگ ظالمانه مردم یمن دست از مبارزه و مقاومت برنخواهند داشت و تا آخرین قطره خون در مقابل متجاوزین خواهند ایستاد.

  پربازدید ترین