• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سکوت مرگ بار حکومت وحدت ملی در قتل و کشتار هزاره ها در ارزگان

سکوت مرگ بار حکومت وحدت ملی در قتل و کشتار هزاره ها در ارزگان

طالبان چند قریه را در ارزگان به آتش کشیدند، و مردم را قتل و کشتار کردند و کوچ دادند ولی دولت وحدت ملی سکوت مرگ بار اختیار کرده است.
مردم نیز واکنش بجا و مناسب نشان ندادند، گویا قتل و کشتار مشروعیت یافته است. هیچ صدای از مردم غیر هزاره بلند نشد هزاره ها نیز جز از چند انتقاد در فضای مجازی کاری نکردند.

این تنها طالبان نیست که نقض شدید حقوق بشر می کنند و بدون اندک ترس و هراس روزها به کشتار بی گناهان مشغول و مصروف اند، دولت و جامعه نیز با سکوت و بی توجهی همکار طالبان شده است.

انسان و انسانیت در این جغرافیا سخت مظلوم و محکوم واقع شده، و اخلاق کیمیای احمر گردیده است. مرگ انسان های بیگناه، هیچ وجدانی را تکان نمی دهد و حقوق بشر قصه مفت و مجانی شده است.

دولت بدتر از طالبان عمل می کند، نهادهای حقوق بشری خاموش است فریاد جنگ زده ها و کوچ داده ها به گوش هیچ سازمان و فرد مسوول نرسید. وضعیت بدتر از این قابل تصور نیست، عصر عصر حق کشی و حق سوزی و حق ستیزی است قاتلان بشر جایزه می گیرند و مقتول های بی گناه، بی کفن مانده اند. اما در دانشگاه های کشور، مضمون حقوق بشر تدریس می شود و افغانستان عضویت کمیسیون های حقوق بشری سازمان ملل متحد را دارد.

  پربازدید ترین