• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بشار اسد: برای دفاع از میهن و استقلال هزینه زیادی داده ایم

بشار اسد: برای دفاع از میهن و استقلال هزینه زیادی داده ایم

رئیس جمهور سوریه در جمع اعضای شورای جهانی صلح و فدراسیون جهانی جوانان دموکراتیک با اشاره به اینکه حفظ اصول هزینه دارد، اظهار داشت که کشور‌های غربی برای دفاع از منافع خود در جنگ‌افروزی تردید نمی‌کنند.

اعضای شورای جهانی صلح و فدراسیون جهانی جوانان دموکراتیک که در نشست‌های کمیته اجرایی این شورا در دمشق شرکت کرده بودند، با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کردند.

اسد در آغاز این دیدار از مواضع حمایتی اعضای شرکت کننده در این نشست‌ها و همبستگی مداوم آنان با ملت سوریه از آغاز جنگ علیه این کشور قدردانی کرد. اسد تأکید کرد، اصولی که سازمان شورای جهانی صلح بر آن ایجاد شده است و آنچه برای تحققش تلاش می‌کند، می‌تواند در ساخت جهان امن‌تر و عادلانه‌تر برای نسل‌های آتی سهیم باشد.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از اسد گزارش داد که اهمیت سازمان شورای جهانی صلح و فدراسیون جهانی جوانان دموکراتیک در پایبندی این نهاد‌ها به اصولشان در دفاع از واقعیت و عینیت‌بخشی اصل صلح است، «آن هم در زمانی که سیاست‌های بین‌الملل مبتنی بر دروغ و فریب دادن ملتهاست».

رئیس جمهور سوریه با بیان این مطلب افزود: «جهان نیازمند چنین نهاد‌ها و احزابی است؛ بویژه اینکه برخی از ابرقدرت‌ها به جای اینکه در راستای تقویت صلح و ثبات در جهان فعالیت کنند، شماری از نهاد‌های بین‌المللی را به وسیله‌ای برای هدف قرار دادن ثبات و پوشش دادن جنگ قرار داده است».

اسد با بیان اینکه دفاع از اصول، هزینه دارد، گفت: «ما در سوریه برای اینکه میهن و استقلال رأی خود را حفظ کنیم، هزینه زیادی پرداخت کردیم».

وی با تأکید بر اینکه اگر اصول، واقعی و بر اساس منافع ملت‌ها باشد، اصول ثابتی در برابر منافع محدود برخی کشور‌های غربی ایجاد می‌کند، اظهار داشت که این کشور‌ها برای تحقق منافع خود به هیچ وجه در جنگ‌افروزی تردید نمی‌کنند و دست به گسترش تفکر افراطی می‌زند که دولت آمریکا در دهه هشتاد آن را رواج داد.

«ماریا گومز» رئیس شورای جهانی صلح نیز جنایت علیه ملت سوریه را محکوم و تأکید کرد که این جنایات موضع کشور‌های امپریالیسم در برابر صلح و حاکمیت کشور‌ها را نشان داد. گومز همچنین تصریح کرد که اعضای این شورا همچنان تلاش خواهند کرد تا واقعیت جنگ علیه سوریه را منعکس کنند.

رئیس فدراسیون جهانی جوانان دموکرات نیز اظهار داشت که برگزاری نشستهایشان در سوریه پیام همبستگی با ملت سوریه در برابر جنگی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

  پربازدید ترین