• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالب و نیروهای ویژه دولتی در یک سنگر می جنگد

طالب و نیروهای ویژه دولتی در یک سنگر می جنگد

بلبل فکوری فرمانده غیور، و مقاوم مردمی در کنار سردار دلاور عبدالحکیم شجاعى و قوماندان علیپور عامل اصلى ثبات در مناطق هزارجات  بود که در یک حمله تجاوز کارانه، قوماندان فکوری همراه با 12 نفر زن و کودک بی گناه از سوى دشمنان ما به شهادت رسید و تعدادى زیادی خانوار از منطقه حسینى بطرف شیر داغ آواره شده است.

ضمن عرض تسلیت و غم شریکی به بازماندگان شهدا، بی شک این کشتار مشکوک و سیستماتیک، دست تبانی به اصطلاح فاشیست سنتی و سیکولار را در یک آستین تبارز داده است و سکوت معنی دار دیگر اقوام غیر هزاره و شیعه نشان از عدم هماهنگی و همبستگی و عدم قاطعیت و وحدت آنها را نسبت به اینگون جنایات نمایان می کند.

با افزایش حملات در سراسر هزاره جات تسط نیروهای ویژه ی دولتی؛ استخباراتی و ضربتی قطعات خاص و یا توسط گروه های تروریستی، به بهانه ی افراد تحت نام مسلح غیر مسئول به چهره های مدافعان واقعی مردم ستمدیده ی زجر کشیده ی هزاره صورت می گیرد.

متاسفانه هر روز تعداد زیادی از مردم مظلوم هزارجات در اینگونه حملات به شهادت می رسند یا از خانه هایشان آواره می شوند.

برخی معتقدند که حملات وحشیانه ی طالبان و اغماض حاکمان کابل در مناطق هزارجات در یک تبانی فاشیستی بوجود آمده است. تا سلسله ی سنت خشونت و کشتار عبدالرحمان خانی، به شکل دیگری بر ملت زجر کشیده ی شیعه ی افغانستان کماکان ادامه داشته باشد! تا آهسته آهسته جرئت و جسارت هر مدافعی عدالتگرای حق طلب  که قصد حمایت از مظلوم ترین اقشار این جامعه یعنی سیلی خردگان و پابرهنگان مظلوم، شیعیان و هزاره های افغانستان را داشته باشد بگیرد و رفته رفته این مردم را حتی در قرن21 هم مثل دوران عبدالرحمان به آدمهای افسون شده ی مُنفَعِل و بی ایراده تبدیل نماید.

حمایت بی دریغ غرب از جریان فاشیست در هر دو روی سکه ضمن ایجاد اتحاد میان آنها حملات هماهنگ بربالای مردم بی گناه را نیز در هزارجات در یک برنامه ی نانوشته و هدفمند میان سیکولار چماق به دست و طالبان متحجر ایجاد کرده است تا در آینده با شعار دموکراسی که نوع مدرن استثمار ملتها است  به بهره‌کشی از این مردم بپردازد و صدای عدالت، برابری و توازن قدرت سیاسی و اجتماعی را برای نسلهای بعدی هم خاموش سازد!

این تهاجم دو لبه که با سیاستهای شیطانی استعمار پیر برنامه ریزی شده است چنان فریبنده است که گاهی فرهیختگان دلسوز و با سوادمان را هم به اشتباه انداخته حتی اغفال یا سکوت هدفمند دولت نسبت به کشتار زنان و کودکان ارزگان را توسط طالبان یا توسط نیروهای ویژه ی دولتی در لعل، مدافعین مردم را هم شریک می دانند غافل از اینکه خویی خود خواهی، خود محوری و تمرکز گرایی فاشیست که از اجداد سفاکشان به ارث برده است با وسوسه ی اربابان استعمارگرش هنوز هم اشتراک دیگر اقوام افغانستان را در اداره کشور تحمل نمی تواند‌ لذا دست به کشتار مردم بی دفاع مظلوم هزاره‌جات می زنند.

تنها راه نجات مردم وحدت واقعی رهبران جامعه تشیع و نخبگان سیاسی، فرهنگیان و علما است، که بدور از هرگونه سیاست بازیها و بدور از منافع شخصی و قومی در برابر این توطئه بایستند؛ و الا برنامه‌های تصفیه‌ی عبدالرحمانی، در مکر شیاطین افسار خردگان انگلیسی ادامه پیدا خواهد کرد و تاریخ سیاهِ بهره کشی به جرم اقلیت و مذهب در قرن 21 باری دیگر  به شکل مدرنش آرام و مکارانه دنبال خواهد شد!

  پربازدید ترین