• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بیانیه ترامپ درباره بازگشت تحریم ها علیه ایران: آماده توافق جدید هستیم!

بیانیه ترامپ درباره بازگشت تحریم ها علیه ایران: آماده توافق جدید هستیم!

بیانیه رئیس جمهور آمریکا درباره بازگشت غیرقانونی تحریم‌های ایران:
• این توافق در حصول به هدف اساسی مسدود کردن دائمی مسیرهای ایران به بمب اتمی و همچنین پرداختن به اقدامات شرورانه این رژیم در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن شکست خورده بود.

• هدف ما آن است که رژیم (ایران) را مجبور به یک انتخاب مشخص از بین این دو گزینه بکنیم: یا رفتار مخرب خود را متوقف کند یا به مسیر خود که به فاجعه اقتصادی می‌انجامد ادامه دهد.

• این تدابیر ما به همراه 19 دور تحریم‌هایی که از ژانویه 2017 سخت‌ترین تحریم‌های آمریکا بوده که تاکنون علیه ایران اعمال شده و می‌شوند و همین حالا هم تاثیر ویرانگری روی اقتصادی ایران گذاشته است.

• می‌خواهم صریح بگویم که هدف اقدامات آمریکا رژیم (ایران) و رفتار تهدیدآمیز آن است و هدف رنج بلندمدت مردم ایران نیست. برای همین ما امروز باز تاکید کردیم که فروش مواد غذایی، دارو، وسایل پزشکی و اقلام کشاورزی به ایران همواره مستثنی از تحریم‌ها بوده و همچنان مستثنی باقی می‌مانند.

• آمریکا همچنان آمادگی برای حصول به یک توافق نو و جامع‌تر با ایران است، توافقی که برای همیشه مسیرهای سلاح اتمی را ببندد و به همه طیف اقدامات شرورانه بپردازد، توافقی که سزاوار مردم ایران است. تا آن زمان تحریم‌های تاریخی ما با تمام توان باقی خواهند ماند.

○ ادعای ترامپ درباره مستثنی بودن اقلام دارویی و پزشکی از شمول تحریم‌ها در حالی مطرح شده که حتی اخیرا دیوان لاهه صراحتا اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران مانعی برای تبادلات در زمینه‌های دارویی، غذایی و پزشکی است.

  پربازدید ترین