• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

داکتر عبدالله: جنگ ارزگان قومی نیست، طالبان به عهده گرفته است

داکتر عبدالله: جنگ ارزگان قومی نیست، طالبان به عهده گرفته است

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان در نشست شورای وزیران این کشور گفت که جنگ در ارزگان قومی نیست و طالبان مسوولیت حمله بر ولسوالی ارزگان خاص را برعهده گرفته‌اند.

رییس اجرایی افغانستان امروز دوشنبه 14 عقرب در نشست شورای وزیران به ادامه جنگ در ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان اشاره کرد و گفت که حمله طالبان بر این ولسوالی موجب بیجاشدن مردم و وارد شدن تلفات زیاد جانی برای مردم و نیروهای پولیس گردیده است.

او گفت که پیش از نشست امروز شورای وزیران با شماری از نمایندگان مجلس و شهروندان افغانستان در رابطه با جنگ در ارزگان صحبت کرده و نگرانی‌های آنان را شنیده است.

داکتر عبدالله تایید کرد که اقدامات حکومت برای رسیدگی به وضعیت ولسوالی ارزگان خاص “با تاخیر” همراه بوده که موجب وارد‌شدن تلفات جانی و مالی بیشتر بر مردم محل شده است.

رییس اجرایی افغانستان تاکید کرد که حکومت باید برای دفاع از مردمی که همیشه در صلح و در حمایت از دولت قرار داشته‌اند تلاش کند تا آنها خود را تنها احساس نکنند.

هفته گذشته نیز سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری از بی‌تفاوتی نیروهای امنیتی برای حمایت از مردم محل در مقابل حمله طالبان انتقاد کرد و از مردم خواست تا در برابر حمله طالبان از عزت و شرافت خود دفاع کنند.

بیش از یک هفته می‌شود که بخش‌هایی از ولایت ارزگان مورد حمله گروه طالبان قرار گرفته است. طالبان مسوولیت حمله بر ولسوالی ارزگان خاص را برعهده گرفتند. با این حال ارگ ریاست جمهوری، جنگ در ارزگان را “نزاع میان اقوام” دانسته و هیاتی را برای حل این مساله به ارزگان فرستاده است.

  پربازدید ترین