• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بدِهکاری یک نامزد انتخابات و قتل مرموز کارمند برشنا

بدِهکاری یک نامزد انتخابات و قتل مرموز کارمند برشنا

یک نامزد انتخابات پارلمانی از حوزه کابل، بیش‌از 158هزار افغانی از بابت صرفیه برق منزل مسکونی‌اش، بدِهکار است.

شرکت برشنا مدعی‌است که خانه‌ی مسکونی بانو مریم سادات نامزد انتخابات پارلمانی در ناحیه سیزدهم شهر کابل، نزدیک به یک سال می‌شود که صرفیه برق خود را نپرداخته و افزون‌ براین، کارمند این شرکت هنگامی‌که خانه‌ی مسکونی وی را قطع لین می‌کرد، ازسوی افراد مسلح مربوط به همین خانه مورد لت و کوب قرار گرفته‌است.
وحیدالله توحیدی سخنگوی شرکت برشنا می‌گوید که دو روز پیش (ساعت 2 بعدازظهر یکشنبه 15میزان)، پس‌از آن‌که الله‌داد کارمند جکشن برق سیزدهم به‌دلیل قطع لین مورد لت وکوب قرار گرفت، شام همان‌روز (بین ساعت 8 و9 شب) ازسوی مردان مسلح ناشناس در نزدیک خانه اش با ضرب گلوله به قتل رسیده‌است.

بانو مریم سادات در حالی‌که روز گذشته بدهکاری خودرا نیز، پذیرفته بود و از لت وکوب کارمند برق اظهار بی‌خبری کرده بود.

به‌گفته آقای توحیدی، این که قضیه قتل کارمند برشنا با لت‌وکوب شدن‌اش توسط افراد مسلح ارتباط دارد یا نه، موضوع جنایی‌است و نهادهای کشفی و پولیس باید دراین باره پاسخ بدهند.

اما حوزه سیزدهم امنیتی پولیس در غرب کابل، از شناسایی قاتل الله‌داد خبر داده‌است.
بشیراحمد داوری آمر حوزه سیزدهم پولیس کابل، می‌گوید که لحظاتی پیش‌از کشته شدن الله‌داد، فرد ناشناسی از یک شماره موبایل به او زنگ زده و از او خواسته که برای رفع مشکل برق به خانه‌ی شان برود و همین‌که از خانه بیرون می‌شود، با ضرب سه گلوله‌ی کلاشینکوف به سروصورت‌اش، به قتل می‌رسد.

آقای داوری متعهد است که قاتلِ الله‌داد، به‌زودی بازداشت خواهد شد.
درهمین حال، مسوولان کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی می‌گویند که تاهنوز، هیچگونه شکایتی در پیوند به این قضیه، به آن‌ها نه‌رسیده است.
اما «فیفا» یا بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان، بی‌خبری کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی را در پیوند به این قضیه، سهل‌انگاری می‌داند.

  پربازدید ترین