• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنگ در «جاغوری» غزنی وارد دومین روزش شد

جنگ در «جاغوری» غزنی وارد دومین روزش شد

مقام‌های امنیتی ولایت غزنی گفته اند که حمله های طالبان از صبح امروز بار دیگر آغاز شده و هم اکنون درگیری شدید میان نظامیان کشور و طالبان در منطقه "هوت قول" و برخی از ساحات دیگر ولسوالی جاغوری ادامه دارد.

محمد یونس رمضانی قوماندان پولیس ولسوالی "جاغوری" صبح امروز "پنجشنبه 17 عقرب" به خبرنگاران گفت که در این درگیری ها تاکنون، 12 تن از جنگ‌جویان طالب کشته شده اند.

در همین حال،‌ خالق داد اکبری عضو شورای ولایتی غزنی که در ولسوالی جاغوری حضور دارد ادعا می کند که طالبان برخی از ساحات را در این ولسوالی به آتش کشیده اند.

آقای اکبری افزود: "اگر کمک های هوایی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان صورت نگیرد، نیروهای امنیتی توان عقب زدن طالبان را از این ولسوالی ندارند".

هر چند تا کنون مسؤولان محلی غزنی از شمار تلفات جنگ دو روز گذشته در این ولسوالی چیزی نگفته اند اما فاطمه رحیمی یک عضو دیگر شورای ولایتی غزنی می گوید که تاکنون، 20 زخمی از ولسوالی جاغوری، که شامل نظامیان و باشندگان محل اند برای تداوی به کابل انتقال شده اند.

در همین حال شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری می‌گوید که صبح امروز نیروهای تازه نفس کماندو به این ولسوالی رسیده‌اند.

محمد علی اخلاقی نماینده غزنی در مجلس هم رسیدن نیروهای کماندو به ولسوالی جاغوری را تایید کرده و گفته است که با مقاومت نیروهای مردمی و حضور سربازان کماندو، این ولسوالی تبدیل به جهنمی برای مزدوران بیگانه خواهد شد.

ولسوالی جاغوری در غزنی یکی از امن‌ترین مناطق افغانستان در 17 سال گذشته بوده است.

  پربازدید ترین