• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خلیلی: مهاجران برتر کنکور ایران بورسیه می شوند

خلیلی: مهاجران برتر کنکور ایران بورسیه می شوند

«محمد کریم خلیلی» رئیس شورای عالی صلح کشورمان طی سخنانی در حرم مطهر امام خمینی(ره) و در دیدار با مهاجران مقیم ایران ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیام اکرم(ص) گفت: افغانستان طی چهار دهه گذشته درگیر جنگ بوده و هرروز بسیاری از مردم کشته می‌شوند.

وی افزود: در دوران جهاد خوشحال بودیم که به دنبال آزادی وطن و مبارزه با تاریکی هستیم، اما در حال حاضر باز جنگ ادامه داشته و شاهد وقایع تلخ هستیم.

وی تحصیل 400 هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس ایران و همچنین تحصیل آنها در دانشگاه های این کشور را سرمایه بزرگ افغانستان دانست و خاطر نشان کرد: رهبران آینده افغانستان کسانی هستند که به سلاح علم مجهز شدند.

رهبر حزب وحدت اسلامی به جلسات خود با وزیر علوم اشاره کرد و گفت: در جلسه با آقای غلامی قرار شد شهریه دانشجویان افغانستان به ریال گرفته شود که بار افزایش قیمت دلار بر مهاجران و علم آموزی آنها اثری نداشته باشد.

وی در ادامه به بورسیه دانشجویان افغانستانی در دانشگاه ایران اشاره کرد و یادآور شد: قرار شده است که رتبه های 1 تا 100 مهاجران در کنکور سراسری ایران در دانشگاه این کشور بورسیه شوند و این خبر بسیار خوب و انگیزه برای تلاش بیشتر خواهد بود.

رئیس شورای عالی صلح کشور همچنین به وضعیت افغانستانیهای که از مادر ایرانی متولد می شوند اشاره کرد و گفت: این مشکل نیز حل شده و قرار است بدون قید و شرط به این افراد شناسنامه و تذکره داده شود.

وی در پایان از تمامی مهاجران مقیم افغانستان درخواست کرد با تمام قوا علم آموزی کرده و هیچ گاه در این امر ناامید نشوند.

رییس شورای عالی صلح کشور روز شنبه گذشته در سفری به دعوت وزیر امورخارجه ایران، جهت رایزنی پیرامون صلح کشور و دیدار با اقشار مختلف مهاجرین، در راس هیاتی به ایران سفر کرده است.

  پربازدید ترین