• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قطعنامه تظاهرات مردم بامیان در پیوند به سفر نمایشی و تبلیغاتی اشرف غنی به بامیان و دایکندی

 قطعنامه تظاهرات مردم بامیان در پیوند به سفر نمایشی و تبلیغاتی اشرف غنی به بامیان و دایکندی

در حالی به آخرین روزهای دیکتاتوری غنی نزدیک می شویم که دستگاه حاکمه او در همه بخش ها، یک حکومت شکست خورده است. وضعیت کشور در بخش های امنیت، حاکمیت قانون و مبارزه با فساد و توسعه اقتصادی و اجتماعی بسیار بدتر و وحشت آور شده است. بیش از نیمی از کشور از کنترل حاکمیت خارج شده است. تلفات نیروهای امنیتی به بالاترین سطح رسیده است. اکثر شهرها در آستانه سقوط قرار دارند. ملیشه های تحت امر غنی در هماهنگی کامل و بی پیشینه با گروه های تروریستی، برای دستگیری نیروهای دفاع مردمی به امن ترین نقاط هزارستان لشکرکشی کردند و کودکان و زنان بی دفاع را قتل عام کردند.

علی رغم شعارها و داد و فریادهای نمایشی غنی، فساد و تبعیض به شاخصه اصلی حکومت غنی و عبدالله تبدیل شده است. همه مردم افغانستان شاهد بودند و هستند که غنی چگونه خود را منجی افغانستان از فساد و تبعیض جلوه می داد اما امروز بی شرمانه خود، مدیریت فساد و تبعیض حکومتی را عهده دار شده است. حاصل آن همه داد و فریاد و قهرمان بازی ها، چیزی جز برگزاری محکمه های نمایشی و دوسیه سازی های سیاسی نبوده است. مردم افغانستان در زندگی روزمره خود شاهد فساد و تبعیض رو به گسترش در حکومت غنی هستند و تمام گزارش های بین المللی نیز این موضوع را تایید می کنند.

تبعیض قومی و قبیله ای درون مایه عملکرد غنی در توسعه اجتماعی و اقتصادی بوده است. نگاه قبیله ای او بر تمام برنامه و پروژه های انکشافی و زیربنایی سایه افکنده است. توسعه اجتماعی و اقتصادی پایدار و متوازن با نگاه قبیله ای به شهروندان کشور امکان ناپذیر است.لجاجت کور و بی منطق غنی در انحراف پروژه لین انتقال برق 500 کیلوولت که ناشی از همین ذهنیت قبیله گرای اوست، دروغ و شعاری بودن برنامه های توسعه ای و اقتصادی او را ثابت کرد. به همین دلیل است که او تحت فشار افکار عمومی مجبور می شود با سفر به بامیان و دایکندی زمین های خالی را افتتاح کند.

مردم ما این واقعیت را درک می کنند که غنی در هماهنگی کامل با تروریست ها از لعل تا دایکندی، ارزگان، جاغوری، مالستان و بهسود در تلاش برای تنگ تر کردن حلقه محاصره زندان مناطق مرکزی است و او در یک جبهه متحد با تروریستها وحشیانه هر روز ما را قتل عام می کند. در چنین شرایطی، سفر تبلیغاتی و نمایشی او به سرزمین هزارستان و افتتاح زمین های خالی چیزی جز نیرنگ و فریب و کمپین تبلیغاتی نیست.

ما مردم بامیان، با استناد به عملکرد های حکومت غنی، او را یک فرد فاشیست و قبیله گرا می دانیم و از او می خواهیم که تا زمانی که به مطالبات اساسی مردم ما پاسخ مثبت نداده است، بیشتر از این نمک به زخم مردم ما نپاشد و به بامیان سفر نکند.

شورای عالی مردمی جنبش روشنایی
بامیان- جمعه هجدهم عقرب 1397

  پربازدید ترین