• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تلفات نیروهای کماندو و غیرنظامیان در ولسوالی جاغوری

تلفات نیروهای کماندو و غیرنظامیان در ولسوالی جاغوری

فرماندهی پلیس غزنی در جنوب کشور تایید می‌کند که در طی یک روز گذشته دست‌کم ده سرباز کماندو در ولسوالی جاغوری این ولایت در درگیری با طالبان شهید و شش سرباز کماندو دیگر زخمی شدند.

احمد خان سیرت، سخنگوی فرماندهی پلیس غزنی می گوید در نتیجه این درگیری‌ها در کنار تلفات سربازان کماندو، دست‌کم پانزده غیرنظامی نیز شهید و هشت غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

درگیری نیروهای امنیتی کشور و طالبان در ولسوالی جاغوری غزنی که از مناطق امن و عمدتاً هزاره‌نشین است، شش روز قبل با حمله گسترده طالبان آغاز شد.

دولت با آغاز حمله طالبان به این منطقه، نیروهای ویژه کماندو را برای حمایت از مردم به منطقه فرستاد. یک روز پس از آن گفته شد طالبان از منطقه عقب نشینی کرده و 39 جنگجوی طالبان کشته شدند.

مردم محل اما می‌گویند درگیری به گونه پراکنده ادامه داشت و اکنون دوباره شدت گرفته و بسیاری از ساکنان جاغوری در حال فرار به مناطق دیگر هستند. مردم منطقه آمار تلفات را بیشتر از منابع دولتی اعلام می‌دانند. آنها می‌گویند دست‌کم بیست سرباز کماندو در جنگ با طالبان کشته شدند.

ذبیح الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان نیز در توییتی گفته آنها شب گذشته پنج پاسگاه را در ولسوالی جاغوری تصرف کرده و 22 سرباز کماندو را کشته‌اند.
اما یک عضو مجلس نمایندگان می گوید 25 سرباز ارتش به دست طالبان شهید شده اند.
وضعیت امنیتی در این منطقه در چند روز گذشته وخیم بوده است. روز گذشته طالبان به ولسوالی مالستان در ولایت غزنی حمله کردند و حمله جنگجویان این گروه در ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان، ولایت هم‌جوار غزنی نیز برای بیش از ده روز ادامه داشت.

  پربازدید ترین