• چهار شنبه, 19 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنرال مراد: به تظاهرات پایان دهید؛ دستور عملیات هوایی صادر شده است

جنرال مراد: به تظاهرات پایان دهید؛ دستور عملیات هوایی صادر شده است

فرمانده عمومی گانیزیون کابل از تظاهرکنندگان می‌خواهد که به تظاهرات شان پایان دهند و از اطراف ارگ ریاست جمهوری خارج شوند.

جنرال مراد علی مراد صبح امروز دوشنبه(21 عقرب) در میان تظاهرات کنندگان حضور یافت و خواستار پایان اعتراض‌ها در اطراف ارگ ریاست جمهوری شد.

او گفت:”به تظاهرات پایان دهید و با رئیس جمهور تلفنی صحبت کنید و حرف رئیس جمهور را منحیث یک سند مشروع و قانونی قبول کنید. دستور عملیات از طرف شخص رئیس جمهور و شورای امنیت ملی به وزرای سکتور امنیتی صادر شده است.”

باشندگان شهر کابل در مقابل ارگ ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند و بر علیه طالبان و تروریسم شعار سر می‌دهند. این حرکت حوالی ساعت 10 شب گذشته، به گونه خودجوش شکل گرفت و از غرب کابل آغاز شد. باشندگان شهر کابل تا نیمه‌های شب گذشته به سوی ارگ ریاست جمهوری حرکت کردند و تا صبح شمار شان به هزاران تن رسید.

معترضان می‌گویند که نهادهای امنیتی باید حملات هوایی را بر ضد تروریستان طالب در ولسوالی مالستان و جاغوری ولایت غزنی انجام دهند.

آن‌ها می‌گویند که بی‌توجهی حکومت به باشندگان ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی سبب شده که پس از گذشت یک هفته هنوز مردم این ولسوالی‌ها از سوی طالبان به گلوله بسته شوند و صدها تن دیگر نیز مجبور به ترک خانه‌های شان گردند.

آنچه که این معترضان نسبت به آن خیلی نگران هستند، نبود نیروی کافی در ولسوالی جاغوری و مالستان ولایت غزنی است، زیرا آنان تاکید می‌کنند که تروریستان طالب با سلاح‌های پیشرفته و دوربین‌های شب بین مجهز هستند و شب هنگام به راحتی نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهند.

  پربازدید ترین