• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمایت اتمر از حرکت های اعتراضی امروز مردم کابل؛ نیروهای امنیتی و ناتو قاطعانه از حامیان نظام دفاع کنند

حمایت اتمر از حرکت های اعتراضی امروز مردم کابل؛ نیروهای امنیتی و ناتو قاطعانه از حامیان نظام دفاع کنند

حنیف اتمر، مشاور سابق امنیت ملی از تظاهرات و حرکت‌های اعتراضی شب گذشته و امروز شهروندان کابل در پیوند به رویدادهای امنیتی مناطق مرکزی، ارزگان خاص، جاغوری و مالستان، اعلام حمایت کرده و خواستار دفاع قاطعانه نیروهای امنیتی از مردم شده است.
 
حنیف اتمر با انتشار بیانیه‌ای گفته است: شمار زیادی از باشندگان شهر کابل، شب گذشته در حمایت از مردم ولسوالی‌های جاغوری و مالستان که در معرض هجوم بی‌سابقه گروه طالبان قرار گرفته‌اند، در مقابل ارگ ریاست جمهوری به رسم اعتراض گردآمده و خواهان عملیات‌های فوری نیروهای امنیتی در برابر هجوم طالبان شده‌اند.
 
وی ضمن ابراز همدردی با قربانیان "حملات ددمنشانه طالبان" در جاغوری و مالستان، حمایت خود را از این گردهمایی مدنی و نیز مطالبات برحق مردم اعلام کرده و از تمام مردم افغانستان به خصوص مردمان با احساس کابل، به خاطر حمایت‌های همه‌جانبه‌شان در طول سال‌های گذشته از این نظام، "اخلاص‌مندانه" تقدیر کرده است.
 
مشاور پیشین امنیت ملی کشور خاطرنشان کرده است: "از نهادهای مربوط به شمول نیروهای امنیتی و قوماندانی حمایت قاطع در افغانستان می‌خواهم تا ضمن شنیدن خواسته‌های برحق معترضان، از جان و مال مردمانی که در سال‌های گذشته حامیان اصلی این نظام بوده‌اند، قاطعانه دفاع نمایند".
 
وی خطاب به مردم گفته که بر همه اقشار و اقوام با هم برادر افغانستان لازم است تا در حمایت از ساکنان ولسوالی‌های جاغوری و مالستان که در این روزها و شب‌های سرد از خانه‌های شان آواره شده‌اند، ستادهای جمع‌آوری کمک‌های مردمی را ایجاد کنند و همدلی و وحدت‌شان را در برابر دشمنان مردم افغانستان به نمایش بگذارند.

  پربازدید ترین