• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا اشرف غنی و تیم ارگ بجای فشار بر داعش و طالب بر پولیس محلی هزاره حمله ور می شود؟

چرا اشرف غنی و تیم ارگ بجای فشار بر داعش و طالب بر پولیس محلی هزاره حمله ور می شود؟

معترضان در کابل از ساعت 11 شب در پیوند به نا امنی در ولایت های ارزگان و غزنی دست به اعتراض زده و خود را تا مقابل درب ریاست جمهوری رسانده بودند، بتدریج آمار شان بیشتر شد و به یک اعتراض عمومی تبدیل گردید.
تظاهرکنندگان در صحبت تلفنی با اشرف غنی، از او خواستند که حمله شورشیان به ولسوالی‌های جاغوری، مالستان و ارزگان خاص در ولایت‌های غزنی و ارزگان را با اعزام نیروی بیشتر دفع کند. آنها همچنین از غنی خواستند که دستور حمله هوایی بر پایگاه‌های شورشیان را بدهد، به وضعیت آوارگان و زخمی‌ها رسیدگی و ایجاد واحدهایی از نیروهای امنیتی افغانستان در این سه ولسوالی را صادر کند.
اشرف غنی در صحبت تلفنی با تظاهرکنندگان گفت که از 11 شب گذشته دستور آغاز عملیات هوایی را داده و امروز نیز محمد شریف یفتلی، رییس ستاد ارتش را برای مدیریت جنگ به منطقه اعزام کرده است.
او اضافه کرد که تاخیر در اعزام نیرو به این ولسوالی‌ها به دلیل وضعیت آب و هوا بوده نه به دلیل سهل‌نگاری دولت.

در همین حال، حمله انتحاری در نزدیکی قسمت اصلی تظاهرات در منطقه چهارراه ملک ‌اصغر به وقوع پیوست که بر اثر آن شش تن کشته و بیست تن دیگر زخمی شدند. سخنگوی وزارت داخله گفت که حمله ‌کننده انتحاری پیاده بوده و زمانیکه به محل بازرسی نیروهای امنیتی رسیده، مواد انفجاری همراهش را منفجر کرده است.

اینجا یک سوال پیش می آید که این تظاهرات از قبل طراحی نشده بود و عصبانیت مردم از بی توجهی دولت به حملات طالبان به مناطق مرکزی، ناخودآگاه مردم را بسوی اعتراض های خیابانی کشانید، آیا این انتحاری چگونه از پاکستان خود را در ظرف چند ساعت به نزدیک معترضان رسانید؟
آیا دولت در رسانیدن این انتحاری همکاری کرده است یا از داخل ارگ بسوی معترضان هدایت شده است تا تجمع معترضان در کابل پیایان یابد؟

از این قسمت که بگذریم!
چگونه می شود که حکومت میتواند برای دستگیری و بازداشت قیصاری و علیپور و شجاعی ها تعداد زیادی کماندو و نیروی نظامی با تجهیزات کامل به ولایات مرکزی بفرستد، اما برای دفاع از مردم مظلوم این مناطق هیچ نیروی نظامی تا آخرین دقایق اعزام نمی شود؟

چرا اشرف غنی و تیم ارگ بجای فشار بر داعش و طالب بر پولیس محلی هزاره حمله ور می شود که از حیثیت و آبروی این نظام و مردم خود دفاع می کند؟

چرا اشرف غنی زمانی که ملا تره خیل از جانب کمیسیون شکایات انتخاباتی رد صلاحیت می شود دویده به منزل وی رفته و از وی معذرت خواهی می کند و قول و وعده های مناسب برای جبران این مساله می دهد، اما صدای هیچکدام از مردم مناطق مرکزی و حتی سیاسیون و نماینده های مجلس را در رابطه با هجوم طالبان و تسویه قومی در آن مناطق نمی شنود و انگار که اصلا هیچ اتفاقی نیفتاده به سفرهای ولایتی که جنبه کمپاین های انتخاباتی را بخود گرفته است، می رود؟

ده ها و صدها چرای دیگر که هیچ پاسخی برای آنها نیست!

  پربازدید ترین